کد خبر : 23138
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کودکان نيازمند به بهبود تغذيه در گیلان مشمول طرح بهبود قرار گرفتند

کودکان نيازمند به بهبود تغذيه در گیلان مشمول طرح بهبود قرار گرفتند
برای هر کودک نيازمند به بهبود تغذيه در دهک‌های درآمدی شش و هفت، اعتبار ۶۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی و واریز مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

در راستاي اجراي ماده ۲۴ قانون حمايت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، براي کودکان زیر ۵ سال (5 تا 59 ماهه) سبد تغذیه‌ای رایگان جهت ارتقاي تغذيه كودكان در نظر گرفته است.
براي اجراي اين طرح درگام نخست کودکان زیر پنج سال، از طریقپایش شاخص‌های تن‌سنجی کودک (اندازه‌گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد) در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت،كودكان داراي کم‌وزنی،کوتاه قدی و لاغري شناسایی شده و پس از جمع‌بندی داده‌ها توسط وزارت بهداشت،درمان و آموزش علوم پزشكي، به وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي ارجاع گرديد.
پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک‌بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تعداد 217 کودک نيازمند به بهبود تغذيه در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در استان گیلان مشمول اين برنامه طرح بهبود تغذیه کودکان قرار گرفتند.
در همين راستا مقرر شد حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر ۵ سال مشمول طرح در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان بصورت اعتباري شارژ شد و اين خانوارها مي‌توانند جهت خريد اقلام تعیين شده به فروشگاه‌هاي طرف قرارداد طرح كالابرگ الكترونيكي مراجعه نمايند.
شايان ذكراست اعتبار در نظرگرفته شده برای هر خانوار مبتنی بر تعداد کودک شناسايي شده نيازمند به بهبود تغذيه می‌باشد درهمين راستا براساس دهک درآمدی مشخص خانوار،برای كودك نيازمند به بهبود تغذيه در دهک‌های درآمدی یک تا پنج، اعتبار یک میلیون تومانی و همچنین برای هر کودک نيازمند به بهبود تغذيه در دهک‌های درآمدی شش و هفت، اعتبار ۶۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی و واریز مي‌شود.
اين طرح از اول آبان سالجاري در حال اجرا مي‌باشد.
شايان ذكر است اعتبار ماه‌هاي بهمن واسفند نيز براي مشمولين طرح شارژ شده و تاپايان اسفندماه فرصت دارند با اعتبار شارژ شده اقلام مورد تاييد وزارت بهداشت،درمان را ازفروشگاه‌هاي طرف قرارداد طرح كالابرگ الكترونيكي تاسقف اعتباربدون پرداخت مبلغي خريداري نمايند.
اقلام شامل:شیر- ماست – پنیر- تخم مرغ- گوشت قرمز- روغن –برنج –ماکارونی –حبوبات- پیاز – خرما-سیب- گوجه – کدو سبز- هویج

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.