کد خبر : 631
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

بارش‌های بهاری گیلان موجب قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود شد

بارش‌های بهاری گیلان موجب قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود شد

به گزارش پویشگران گیل: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به رهاسازی آب سدسفیدرود طی یک هفته گذشته از قطع آب ورودی به کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر خبر داد. وحید خرمی گفت:با توجه به بارش‌های مناسب در روزهای اخیر برای جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزاری،مصرف بهینه آب کشاورزی

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به رهاسازی آب سدسفیدرود طی یک هفته گذشته از قطع آب ورودی به کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر خبر داد.
وحید خرمی گفت:با توجه به بارش‌های مناسب در روزهای اخیر برای جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزاری،مصرف بهینه آب کشاورزی و ذخیره‌سازی آب سدسفیدرود برای مصارف ماه‌های آتی میزان آب ورودی به کانال های آبیاری کشاورزی قطع شد.
وی تصریح کرد: براساس پایش روزانه میدانی آب مزارع و نیازهای آبی، برنامه آبگذاری کانال‌های آبیاری دوباره طبق برنامه برقرار و در صورت ضرورت تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.
سدسفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.