کد خبر : 13179
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

معصومه نیک‌کار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان؛ اجرای طرح تضمین اشتغال،در راستای بحث تضمین اشتغال اجرایی می‌شود‌

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان؛ اجرای طرح تضمین اشتغال،در راستای بحث تضمین اشتغال اجرایی می‌شود‌
پویایی رشته‌های تحصیلی، ویژگی شاخص دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی را بر اساس سوابق تحصیلی عنوان کرد و گفت:علاقه مندان جهت ثبت نام پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان ، می توانند به سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org مراجعه و در ادامه با حضور در مرکز ثبت نام خود را قطعی کنند.
دکتر ابراهیم کاظمی منفرد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در خصوص جایگاه و نقش خطیر خبرنگاران در جامعه اظهار داشت:خبرنگاران چشم و گوش جامعه ، پیام رسان امید و شادی و پیام رسان مصائب و چالش ها به مدیران هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان جزء اولین واحدهای استانی است که در کشور تشکیل شده،افزود:دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان جزء دانشگاه هایی است که توسعه کمی و کیفی خوبی در مراکز سطح استان داشته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۸، ۱۵ مرکز این دانشگاه در سطح استان تعطیل شد، خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۱۵ مرکز در بخش خصوصی و عمومی در دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان فعال هستند.
وی گفت: حدود ۵ هزار دانشجو در ۱۵ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان مشغول تحصیل می‌باشند.
دکتر کازرونی تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان را از سال ۷۴ تاکنون ، حدود ۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر عنوان کرد و گفت:این تعداد از فارغ التحصیلان در مقطع کاردانی ، کارشناسی و تعداد محدودی نیز در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التصیل شده اند.
وی یادآور شد:تعداد عنوان رشته ها در استان،یکصد رشته تحصیلی است که ۵۸ درصد در مقطع کاردانی و ۴۲ درصد در مقطع کارشناسی می باشد.
دکتر کازرونی ساختار آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی را بگونه ای عنوان کرد که تعداد پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی بیشتر از کارشناسی است و به نوعی دانشگاه به دنبال تکنسین پروری است.
وی:تعداد مربیان دروس تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان را هزار و ۷۲۰ مدرس فعال عنوان کرد و گفت:۶ مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه های متخلف، هسته های نو آوری و فناوری را جهت به ثمر رسیدن محصولاتشان حمایت می کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان با اشاره به اینکه اساسنامه و رویکرد این دانشگاه در تمام رشته ها باید شغل محور و تقاضا محور باشد ، تصریح کرد:رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس تقاضا و بازار کار راه اندازی می شوند .
دکتر کازرونی تاکید کرد:پویایی رشته های تحصیلی ، ویژگی شاخص دانشگاه جامع علمی کاربردی است و پویایی رشته‌ها در این دانشگاه بیشتر از مابقی زیر نظام های آموزشی است.
وی گفت:از مهر ماه سال گذشته تاکنون از ۲۷۷ کدرشته محل ، ۹۸ کدرشته محل برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۲ و تعداد دیگری کد رشته نیز برای بهمن ماه حذف شده است و می توان گفت که کد رشته محل هایی که تقاضا و بازار کار ندارند ، حذف می شوند.
برنامه های اساسی و ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور
دکتر کازرونی در خصوص برنامه های اساسی و ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور خاطرنشان کرد:طرح تضمین اشتغال، طرحی که قرار بود از سال ۱۴۰۳ اجرایی شود به دلیل حساسیت موضوع اشتغال و تضمین اشتغال به دستور ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای بحث تضمین اشتغال طی سال جاری اجرایی می شود‌.
تضمین اشتغال
وی از تضمین اشتغال برای ۶۵۰۰ دانشجو در استان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت:با اجرای این طرح دانشجو می‌تواند همزمان با تحصیل در کارخانه ،شرکت ،صنف ،بورس و ..‌ فعالیت کند ، در این طرح سه برابر ظرفیت دانشجو پذیرش می شود ،مصاحبه صورت می‌گیرد تا افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی گزینش شوند ، دانشگاه نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این کار را انجام می دهد و بار مالی برای دولت ندارد.
دکتر کازرونی با بیان اینکه در استان گیلان تضمین اشتغال رسمی وجود ندارد ، خاطرنشان کرد:در برخی از رشته های تحصیلی ، بکارگیری دانشجو یا فارغ التحصیل وجود دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان گفت:در اجرای طرح تضمین اشتغال دانشگاه جامع علمی کاربردی،ظرفیت بصورت سالانه افزایش می‌یابد و طی سال های آتی در استان گیلان نیز تضمین اشتغال وجود خواهد داشت.
طرح آباد
وی در تشریح جزییات اجرای طرح آباد در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد:در اجرای این طرح ، دوره های آموزشی (دوره های تخصصی کوتاه مدت) برای اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر دانشگاه ها با توجه به نیاز و تخصصی که وجود دارد ، برگزار می شود و دانش آموختگان و دانشجویان با گذراندن این دوره های تخصصی کوتاه مدت می توانند در شغل مورد نظر قرار گرفته و مشغول شوند.
وی نقش برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت (اجرای طرح آباد) را در ایجاد مهارت آموزی، ارایه تخصص های لازم به دانش آموختگان و دانشجویان و بازار کار مهم و ضروری عنوان کرد.
صلاحیت حرفه ای
دکتر کازرونی در تشریح طرح صلاحیت حرفه ای خاطرنشان کرد:صلاحیت حرفه ای که قانون آن طی سال ۹۶ تصویب و ابلاغ شده است از سطح ۴ صلاحیت حرفه ای تا سطح ۸ را بخش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به دانشگاه جامع علمی کاربردی تنفیذ کرده است.
وی افزود:در اجرای طرح صلاحیت حرفه ای ،دانشگاه جامع علمی کاربردی با همکاری صاحبان حرف ، استانداردهای لازم هر شغلی را احصا می کنند در ادامه آزمون هایی برای همان شغل ها برگزار می شود و بعد از برگزاری آزمون ، دوره های مهارت افزایی نیز برگزار می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان یادآور شد: در اجرای این طرح ، هر فردی که گواهی می‌گیرد و آن اتحادیه ای یا صنفی که گواهی اعطا کرده ،تضمین می‌کند که این شخص مهارت لازم را دارا است در غیر اینصورت بخش صادرکننده گواهی میبایست پاسخگو باشد.
وی گفت:طرح صلاحیت حرفه ای در استان گیلان در بخش آسانسور و بالابر اجرایی شده و داشتن گواهی مبنی بر داشتن صلاحیت حرفه ای در آن شغل است.
جذب دانشجو
وی در خصوص جذب دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان اظهار داشت:ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته از ۵ شهریور آغاز شده و تا به امروز ۱۱ شهریور ماه سال جاری در ۴۴ کدرشته محل در استان ادامه دارد.
دکتر کازرونی خاطرنشان کرد:جذب دانشجو در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان نیز از ۷ شهریور الی ۱۳ شهریور ماه سال جاری در ۵۴ کدرشته محل ادامه دارد‌.
وی یادآور شد: ۹ مرکز از ۱۵ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در شهرستان های رشت ، آستارا ، تالش ، رضوانشهر و انزلی دانشجو می پذیرند.
دکتر کازرونی ؛ پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی را بر اساس سوابق تحصیلی عنوان کرد و گفت:علاقه مندان جهت ثبت نام پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان می توانند به سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org مراجعه و در ادامه با حضور در مرکز ثبت نام خود را قطعی کنند.
وی گفت:علاقه مندان جهت مشاهده فهرست رشته های مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان می توانند به gi.uast.ac.ir/fa/page/2421/guilan مراجعه کنند‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.