کد خبر : 3907
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

تألیف یک جلد کتاب دوزبانه لاتین و فارسی به سفارش شهرداری، توسط کانون فکری سیاهکل

تألیف یک جلد کتاب دوزبانه لاتین و فارسی به سفارش شهرداری، توسط کانون فکری سیاهکل
برگزاری بیش‌ از ۳۰ کارگاه آموزشی متنوع در ایام تابستان

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ کارگاه متنوع علمی، فرهنگی، ادبی و هنری در ایام تابستان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، گفت از کارگاه‌های ما که با حداقل هزینه‌ها هستند، استقبال خوبی شده اما منتظر افراد بیشتری هستیم.
سمیه رنجبر در تشریح برنامه‌‌های کانون پرورش فکری شهرستان سیاهکل گفت تمامی کلاس‌ها و کارگاه‌های ما با پرورش و کشف استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان همراهست و طوری چیدمان کارگاه ها انجام شده تا شرکت کنندگان، توانمند و ورزیده شوند.
وی به مهمترین کارگاه ها اشاره کرد و افزود:به طور مثال کارگاه قصه گویی،نقاشی ،سفالگری را می‌توان به عنوان یک مهارت در آموختن یک شغل به آن نگاه کرد یا کارگاه خبرنویسی و گزارش نویسی در پرورش یک نسل آگاه به حقوق شهروندی و مطالبه گر نقش بسزایی دارد همچنین کارگاه روخوانی که با توجه به اینکه کودکان ما در دوسال کرونا دور از مدرسه بوده اند با این کارگاه ضعف روان خواندن متون نثر و نظم آنان برطرف می‌شود و آماده تر می‌توانند در ایام پاییز راهی مدرسه شوند.
رنجبر به سایر کارگاه‌ها اشاره و افزود: کارگاه رباتیک و هوش مصنوعی در میان پسران طرفدار زیادی داشته و از خانواده‌ها می‌خواهیم که بیشتر استقبال کنند و حتی با دانشگاه‌ها هم رایزنی‌هایی شده تا در مسابقات رباتیک نوجوانان ما با ربات‌های دست سازشان شرکت کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل افزود:کانون سیاهکل در این بخش یکی از مراکز تخصصی می‌باشد و در جشنواره‌های استانی و کشوری همواره شرکت می‌کنیم و من سال‌ها به عنوان مدرس برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان آموزش قصه گویی را برعهده داشته ام . در جشنواره بین‌المللی قصه گویی بخش استانی عهده دار بخش مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها بوده ام . ضمن اینکه از داوران جشنواره استانی قصه گویی هم می‌باشم . تجربه و تخصص من در حوزه قصه گویی کمک زیادی به کودکان و نوجوانان در فن بیان و مهارت‌های زندگی می‌کند و کودکان و نوجوانان می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.
وی در ادامه از والدین کودکان و نوجوانان سیاهکلی خواست به حقوق بچه ‌ا احترام بگذارند و آنان را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا کنند و برای ثبت‌نام در کارگاه‌های تابستانی به کانون ببرند تا وقت کودک و نوجوانشان در تابستان به بطالت نگذرد و آنان بتوانند در محیطی کاملا فرهنگی به بالندگی فکر ، اندیشه و خلاقیت خود بپردازند.
رنجبر در جای دیگر از صحبت‌های خود به خانواده محور بودن برنامه ها و کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل اشاره کرد و افزود: در بسیاری از برنامه‌ها و کارگاه‌ها ما مثل قصه گویی،سفالگری،نقاشی، شاهنامه خوانی و روان خوانی و غیره…مادر همراه فرزند حضور دارد.
وی به تألیف یک جلد کتاب دوزبانه لاتین و فارسی به سفارش شهرداری توسط کانون فکری سیاهکل اشاره کرد و گفت این کتاب توسط تیم ما در کانون در حوزه آموزش مدیریت پسماند خصوصا تفکیک از مبدا زباله نوشته شده و با بیش از ۲ هزار جلد چاپ شده و منتظر رونمایی می‌باشد که دست اندرکاران این کتاب همگی از مربیان و همکاران کانون هستند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل در پایان از تمام خانواده‌های شهرستان خصوصا مادران خواست کودکان و نوجوانان خود را برای گذراندن اوقات فراغت خود در ایام تابستان به شرکت در کارگاه‌ها و کلاس‌های کانون تشویق کنند چراکه کانون ؛ محیطی کاملا فرهنگی برای آموختن فنون علمی و عملی با کمترین هزینه می‌باشد.
گفتنی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان سیاهکل دارای بیش از ۲۰۰۰ عضو ثابت و ۶۰۰ عضو فعال می‌باشد این مرکز فرهنگی در ایام تابستان با بیش از ۳۰ کارگاه متنوع آموزشی و کاربردی برای کودکان و نوجوانان علاقه مند دایر است و علاقمندان می‌توانند تا هفته اول تیر ماه سال جاری برای ثبت نام در کلاس‌ها به محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.