کد خبر : 28322
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

فرماندار شهرستان رشت:

لزوم گشایش مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

لزوم گشایش مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
کیاعاشوری:افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

توسعه فضا‌های فرهنگی در دستور‌ کار است و در این مسیر،از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مسکن مهر شهرستان حمایت‌ می‌کنیم.
فرماندار شهرستان رشت در دیدار با مدیر‌کل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت:حوزه فرهنگ، نیازمند توجه افزون‌تر است و چنانچه دغدغه‌مند این عرصه هستیم، لازم‌ است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت‌ کنیم.
کیاعاشوری در ادامه به برخی از حرکت‌های مقطعی فرهنگی طی سال‌های گذشته اشاره و با بیان‌ این که لازمه فرهنگ‌سازی، استمرار و پیگیری است، افزود: غفلت متولیان، امکان نقش‌آفرینی دشمنان و تاثیر‌گذاری آموز‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم‌ می‌کند.
نماینده عالی‌دولت در شهرستان رشت برهمین‌اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی‌ و با قدردانی از اهتمام دست‌اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب‌سازی فعالیت‌ها افزود: افزایش ارتباط میان نسلی،مدیریت حضور آینده‌سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و هم‌چنین، ایجاد بستر‌های مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به‌شمار‌ می‌رود.
و در این میان اشاره‌ای به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان داشت و با ضروری توصیف‌کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها توضیح‌ داد: برای فرهنگ‌سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز‌ نموده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توان‌مند نقش‌آفرین‌ باشیم.
رئیس شورای اداری شهرستان رشت درعین‌حال،حمایت از توسعه فضا‌های فرهنگی را در دستور‌کار مسئولان دانست و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح‌ کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تایید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام‌ می‌کنیم.
حمایت مسئولان، لازمه نیل به اهداف فرهنگی است
مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز طی این نشست که در فرمانداری شهرستان رشت تشکیل شد، به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و از گستره خدمات‌رسانی کانون پرورش فکری‌ در بستر بیش از 60 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی سخن‌ گفت.
سید‌جلیل میرعظیمی به نیرو‌های انسانی کانون اشاره و با متعهد و توان‌مند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین‌المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توان‌مندی‌ها است.
این مسئول فرهنگی با بیان‌این‌که تربیت نسلی هنر‌مند، مومن و در تراز انقلاب، نیاز‌مند تلاش هم‌زمان فعالان فرهنگی و توجه مسئولان و تصمیم‌گیران است، افزود: برای پیش‌برد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت‌ دارد.
وی با ناکافی‌ خواندن منابع مالی تخصیص‌‌یافته به مراکز فرهنگی هنری 6 گانه کانون رشت طی 2 سال گذشته‌ گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت‌ هرچه بیش‌تر از این مجموعه تاکید‌ دارد.
میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور موثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌ مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال 1403 سخن‌ به‌میان‌ آورد.
وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های موثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمار‌ می رود.
وی نقش کانون را در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدید‌های فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌ داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.
مدیر‌کل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزند‌پروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌ و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تاثیر‌گذار کانون در توان‌مند‌سازی نسل کودک و نوجوان دانست.
لزوم حمایت مسئولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهرشهرستان رشت، دیگر بخش‌صحبت‌های سید‌جلیل میرعظیمی‌ بود و وی در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت‌ نمود.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.