کد خبر : 22127
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

استاندار گیلان در شورای اشتغال با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور؛

تحقق 87 درصد از تعهد اشتغال گیلان در سالجاری

تحقق 87 درصد از تعهد اشتغال گیلان در سالجاری
دکتر عباسی:بر اساس سامانه رصد، تاکنون ۲۷ هزار و ۷۰۱ مورد از این تعهد اشتغال تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه شورای اشتغال که به صورت ارتباط تصویری به ریاست آیت الله دکتر رئیسی رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رئیس محترم جمهوری در حوزه اهمیت مسئله اشتغال، ازدواج و مسکن و ضرورت توجه به اشتغال پایدار عنوان کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر بود که ۳۶ هزار و ۴۹۶ شغل ایجاد شد و میزان تحقق اشتغال به ۱۱۸ درصد رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: در پاییز امسال نرخ اشتغال ۶.۲ دهم درصد و کمتر از میانگین کشوری (۷.۶ دهم درصد ) است که پیش از این نرخ بیکاری در استان بالای هفت درصد بود ضمن اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان نیز ۴۴.۵ درصد گزارش شده که میانگین کشوری ۴۱.۵ درصد است.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی برای دستیابی به اشتغال بر ضرورت ارتباط بیشتر بین واحدهای تولیدی، صنعتی و دانشگاهی تاکید کرد و افزود: گیلان در برخی از رشته‌ها اعم از پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی دچار کمبود دانش آموخته دانشگاهی است که باید برای رفع این کمبودها برنامه‌ریزی شود.

عباسی با بیان اینکه اشتغال خانگی و روستایی مهم بوده و موجب تقویت اقتصاد روستا می‌شود، ادامه داد: کشاورزی از مزیت‌های استان بوده از اینرو باید به اشتغال بخش کشاورزی بیشتر توجه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: توجه به کسب و کارهای خرد در گیلان به ویژه در حوزه صنایع دستی نیز با اهمیت است و این نوع کسب و کارها اشتغال خانگی را در بردارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور نیز در حوزه اشتغال می‌تواند حائز اهمیت باشد، اضافه کرد: در این بخش با سرمایه گذاری در حوزه کشتی سازی قراردادی منعقد شد ضمن اینکه سرمایه‌گذار دیگری نیز در این زمینه درخواست داده‌است.

استاندار در ادامه با تشریح سایر حوزه‌های اشتغالزایی، فعالیت بازارهای هفتگی در گیلان را مهم خواند و اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه تولیدات و محصولات مختلف اعم از کشاورزی و صنایع دستی در ورودی شهرستان‌های گیلان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه اشتغال، ازدواج و مسکن را سه مولفه مورد تاکید رئیس‌جمهوری عنوان و ذکر کرد: در پرداخت تسهیلات باید به این سه موضوع اولویت داده شود، ۷۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشاورزی و خدمات وجود دارد.

عباسی با اشاره به نقش مهم نهضت ملی مسکن برای اشتغالزایی و رفع بخش زیادی از بیکاری اظهار کرد: ساخت مسکن و واحدهای وابسته به این بخش در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش مهمی دارند.

 نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر توجه به اشتغال بانوان و اولویت دادن به این مهم؛ از نهادهای حمایتی استان نیز خواست تا باکارگروه اشتغال استان هماهنگ باشند و با انسجام و همدلی کارها را در این حوزه پیش ببرند.

وی تصریح کرد: مجموع دست اندرکاران حوزه اشتغالزایی استان باید اشتغال آفرینی متوازن را با لحاظ مجموع توانمندی های بالقوه استان در بخش های کشاورزی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و گردشگری مورد توجه جدی قرار دهند و در راستای تحقق عدالت در روند اشتغالزایی در تمامی حوزه ها بکوشد.

عباسی همچنین بر لزوم توجه به پیشرانهای اقتصادی بویژه طرح های ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: اینگونه طرح ها علاوه بر اشتغالزایی ، زمینه رونق اقتصدی در مشاغل مرتبط را فراهم می نمایند و اقتصاد استان را به تحرک وا می دارند.

استاندار در پایان سخنان خویش، مجموع کارفرمایان و مجریان طرح های عمرانی و زیر ساختی گیلان را نسبت به بهره گیری از نیروی کار اتباع خارجی برحذر داشت و تاکید کرد: درصورت مشاهده  این منع قانونی با کارفرما و اتباع مشغول در طرح ها برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.