کد خبر : 27896
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

استانداردر جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های گیلان:

هوشمندسازی جاده‌های به منظور شناسایی رانندگان و خودروهای پرخطر

هوشمندسازی جاده‌های به منظور شناسایی رانندگان و خودروهای پرخطر
عباسی:ایمنی راه‌ها، تامین روشنایی و هوشمندسازی جاده‌ها یکی از برنامه‌های دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

 دکتر اسدالله عباسی در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های گیلان در استانداری با تبریک روز ایمنی حمل و نقل گفت: این روز در واقع آغاز راه در جهت تامین سلامتی مردم در جاده‌ها است، لذا این روز را خدمت تمامی پرسنل زحمتکش راهداری که در فصول سرد و گرم سال در جاده‌ها هستند را تبریک و خسته نباشید می‌گویم.

 وی با اشاره تلاش‌های انجام شده در خصوص ایمنی جاده‌های گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط نهادهای مربوط حوزه راه در عید نوروز شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در گیلان بودیم.

 استاندار گیلان با تأکید بر اینکه افزایش فرهنگ رانندگی در کشور یکی از اهداف دولت سیزدهم در ۲ و نیم سال گذشته بوده است، تصریح نمود: فرهنگ رانندگی و استفاده از خودروهای ایمن باید مورد تاکید قرار گیرد زیرا بخش اعظمی از تصادفات جاده‌ای به علت خواب آلودگی رانندگان است.

 عباسی با بیان نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های گیلان منجر به کاهش تصادفات جاده‌های در کشور و به ویژه گیلان می‌شود،گفت: سازمان راهداری کشور باید متناسب با شرایط استان‌ها و مسافرخیز بودن تصمیم گرفته و بودجه را تقسیم کنند.

 نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر هوشمندسازی جاده‌های استان به منظور شناسایی رانندگان و خودروهای پرخطر در این استان بیان کرد: ایمنی راه‌ها، تامین روشنایی و هوشمندسازی جاده‌ها یکی از اهداف و برنامه‌های دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 عباسی با بیان اینکه جریمه مالی به تنهایی نمی‌تواند منجر به کاهش تخلف برخی از رانندگان بی احتیاط شود، تصریح کرد: گاهی فقط با جریمه کردن نمی شود برخی از رانندگان متخلف را کنترل کرد و به ناچار باید از قوه قهریه استفاده کنیم زیرا سلامتی مردم مهمترین اولویت در ایمنی جاده‌ها است.

 وی با اشاره به وجود تقاطع‌های بسیار زیاد در جاده‌های گیلان گفت: تقاطع‌ در جاده‌های گیلان اگر کاهش پیدا کند بسیار به کاهش تصادف کمک می‌کند، لذا باید پلیس راه به این امر توجه کند.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان در عملکرد سال گذشته و در ایام نوروز جزو استان‌های موفق در کاهش تصادفات بوده است، اظهار کرد: امیدوارم عملکرد کاهش تصادفات جاده‌ای در گیلان مستمر باشد زیرا گیلان یکی از مسافر خیزترین‌ استان‌های کشور است.

 وی با اشاره به اقدامات مهم دولت در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: در این مدت در برخی از استان‌های کشور از جمله گیلان اقدامات خوبی در حوزه راه و‌ ایمنی جاده‌ها انجام شده است که جای بسیار قدردانی دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر لزوم توجه به توسعه و ایمنی حوزه زیرساخت در جاده‌های گیلان افزود: بیشترین هزینه‌ها باید صرف حوزه زیرساخت شود زیرا در کنار آموزش به کاهش فوتی‌‌های ناشی از سوانح رانندگی کمک می‌کند.در پایان این جلسه از ۳۰ نفر از کارکنان حوزه راه و ایمنی جاده‌ها تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.