کد خبر : 28382
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

ایران در جنگ روایت‌ها،با هجمه‌ برای مهندسی افکار شهروندان روبرو است

ایران در جنگ روایت‌ها،با هجمه‌ برای مهندسی افکار شهروندان روبرو است
روشنی:مشکل جدی روابط‌ عمومی‌ها،کمبود اعتبارات است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

علی اصغر روشنی به نقش و اهمیت روابط عمومی‌ها در هر نهاد اشاره و گفت: اهمیت و جایگاه والای حوزه روابط عمومی در دنیای معاصر بر همگان واضح است. مدیریت روابط عمومی و ارتباطات، به‌مثابه‌ی پلی میان ارکان مختلف هر سازمان و دیگر آحاد جامعه است که نقشی بسزا و بی‌نظیر در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه‌های کلان آن سازمان دارد.
وی افزود: روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران،کارکنان و جامعه است و توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات،روشن‌گری افکارعمومی است.
مدیر روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ادامه داد:همه‌ی کسانی که در زمینه‌ی روابط عمومی فعالیت دارند،خوب می‌دانند که انجام وظایف و پیشبرد اهداف روابط عمومی‌ها جز با جذب نیروهای متخصص و کارآمد و ارتقاء سطح کیفی نیروهای موجود با آموزش‌های تخصصی و به‌روز میسر نمی‌شود؛ باتوجه به اینکه روابط عمومی از واحدهای متعددی همچون: روابط عمومی الکترونیک، خبر و رسانه، سمعی-بصری، آفرینش‌های هنری، نشریات، افکارسنجی، تبلیغات و تشریفات تشکیل شده است که اداره‌ی مطلوب هریک از آن‌ها نیازمند نیروهای متخصص با مهارت‌ها و هنرهای مختلف است؛ ازسوی دیگر، کمبود اعتبارات روابط‌عمومی‌ها که مانع از برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی موردنظر می‌شود، این حوزه را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.
روشنی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، بهره‌گیری از امکانات و ابزار و تجهیزات موردنیاز در روابط عمومی‌ها هم، همواره به‌عنوان یکی دیگر از دغدغه‌ها‌ی اصلی خانواده‌ی بزرگ روابط عمومی‌ها مطرح بوده است که این مهم نیز مستلزم بودجه‌ و اعتبارات لازم است، به‌ویژه آنکه، همگان به‌خوبی از سرعت پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزار و وسایل جدید در این حوزه آگاهند و نیاز به به‌روزرسانی و ارتقاء ابزار مختلف در روابط عمومی‌ها را درک می‌کنند.
فعال فرهنگی افزود: در دنیایی که بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آگاهی و شفافیت است و همه‌ی ابزارها و دانش بشری برای رسیدن به این دو عنصر مهم به کار گرفته می شود. سرمایه ارزشمند روابط عمومی است که می‌تواند به مثابه بازوی فکری سازمان‌ها،در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف کلان سارمان نقش آفرینی کند.
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در پایان گفت: امروز ایران اسلامی در جنگ روایت‌ها و شناخت آن با هجمه‌ای گسترده و سنگین برای مهندسی افکار شهروندان روبرو است که در این شرایط لازم است روابط عمومی باید باداشتن خط مشی صحیح ،آگاه‌سازی درست و حرکت در مسیر جهاد تبیین با ارائه روایت‌های صحیح و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامیدی‌ها را به امید تبدیل نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.