کد خبر : 7344
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

محدودیت فضا مانع اصلی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان است

محدودیت فضا مانع اصلی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان است
با راه اندازی دهکده دانش بنیان گیلان، فضای لازم در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده می‌شود تا با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی کسب و کار داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس پارک علم و فناوری گیلان فضای استقرار شرکت‌های دانش بنیان را مشکل اساسی توسیعه این شرکت‌ها در استان عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها برای گسترش فعالیت خود نیازمند فضای استقرار هستند که در حال حاضر محدودیت جدی این بخش محسوب می‌شود.
دکتر علی باستی با بیان اینکه راه اندازی دهکده دانش بنیان نقش موثری برای رفع این مشکل خواهد داشت، افزود: برخلاف شرکت‌های و واحدهای صنعتی تولیدی، شرکت‌های دانش بنیاین سرمایه محدود و خرد دارند که توان انها را برای تهیه فضای کسب و کار محدود می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان مستقر هستند، افزود: بقیه شرکت ها در مکان‌هایی از جمله شرکت‌های صنعتی و مناطق آزاد استان مستقر هستند.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان ضمانت بانکی را همچنان مانعی بزرگ برای این بخش عنوان کرد و گفت: نیاز است تا تسهیلات ارزان قیمت نیز به راحتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد. بسیاری از شرکت ها برای دریافت تسهیلات بانکی به ضمانت نامه‌های سنگین احتیاج دارند در حالیکه عموم شرکت‌ها توان این کار را ندارند.
باستی با اشاره به تصمیمات سلیقه‌ای در قوانین مربوط به شرکت‌های دانش بنیان گفت: این تصمیمات، استان به استان و اداره به اداره متفاوت بوده لذا انتظار است تا به توجه به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال، خط ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود تا یک مجموعه خاص از بخش های مختلف از جمله امور مالیاتی و بیمه گری مطلع باشند.
وی با اشاره به افزایش بیش از ۷۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان طی سه سال اخیر گفت: همین مسئله نشان دهنده پویایی حوزه دانش بنیان و لزوم حمایت جدی‌تر از این شرکت‌ها است.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان به رتبه ۱۳ گیلان در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ عنوان حمایتی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان شامل تسهیلات ارزان قیمت، معافیت‌های مالیاتی، ارایه آموزش های لازم برای توسعه کسب و کار و کمک به صادرات وجود دارد.
۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های دانش بنیان
باستی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهوری در بهمن ماه سال گذشته به گیلان اظهار داشت: طی این سفر در ۲ بخش ردیف مجزا برای پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در این استان در نظر گرفته شد.
وی با تشریح اعتبارات سفر به حوزه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان افزود: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان به نام “دهکده دانش بنیان گیلان” با هدف آماده سازی زیرساخت های لازم در این دهکده برای حضور و فعالیت شرکت‌ها اختصاص داده شده‌است.
رییس پارک علم و فناوری گیلان بیان داشت: با راه اندازی دهکده دانش بنیان گیلان، فضای لازم در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده می‌شود تا با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی کسب و کار داشته باشند.
باستی اظهار داشت: علاوه بر اعتبار یاد شده، ۶۰ میلیارد تومان نیز از محل اختیار استاندار برای کمک به حوزه شرکت های دانش بنیان و توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد.
در حال حاضر ۷۳ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.