کد خبر : 28548
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۲

رئیس سازمان چای کشور:

خریداری برگ سبز چای تولیدی کشور توسط 150 کارخانه

خریداری برگ سبز چای تولیدی کشور توسط 150 کارخانه
جهانساز:تاکنون با ۱۵۰ کارخانه چای‌سازی استان‌های گیلان و مازندران برای خرید تضمینی برگ سبز چای قرارداد منعقد شده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حبیب جهانساز گفت: ۱۷۰ کارخانه چای‌سازی در استان‌های گیلان و مازندران فعال هستند که تاکنون ۱۵۰ کارخانه با عقد قرارداد کار خرید برگ سبز چای را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای گفت:امسال نرخ خرید هر کیلو برگ سبز درجه یک ۱۸۰ هزار ریال و برگ سبز درجه ۲ نیز ۱۵۰ هزار ریال اعلام شده‌ که به نفع چایکاران و تولیدکنندگان است.

رئیس سازمان چای کشور عنوان نمود: برداشت برگ سبز چای از چند روز گذشته آغاز شد که تاکنون افزون بر ۶ هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری و بیش از هزار و ۳۰۰ تن چای خشک تولید شده‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمتر از یک درصد مطالبات چایکاران بابت خرید برگ سبز چای سال گذشته باقی مانده است،افزود: کارخانجات باید مطالبات را هنگام عقد قرارداد جدید پرداخت کنند ضمن اینکه از کارخانجات بدحساب ضمانت نامه معتبرتر دریافت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور بیان نمود: سال گذشته سال سختی برای چایکاران و کارخانجات بود و نقدینگی بازار موجب شد تا خرید و فروش دچار نقصان شود و کارخانجات به موقع به تعهدات خود عمل نکردند.

چین نخست برگ سبز چای تا پایان خرداد ادامه دارد؛برداشت دوم تیر و مرداد و چین سوم نیز شهریورماه و در مهرماه هم برداشت پاییزه برگ سبز چای انجام می‌شود.

بر اساس آخرین آمار در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد؛ وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است؛ برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره،تابستانه و پائیزه صورت می‌گیرد.سالانه حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود،مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران تولید شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.