کد خبر : 17497
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: شناسایی بیش از ۴۰۰۰ نفر زوج نابارور در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: شناسایی بیش از ۴۰۰۰ نفر زوج نابارور در گیلان
دکتر آشوبی: امیدوارم با اقدامات حمایتی به این زوجین توسط بیمه سلامت و بانک‌ها، گیلان رشد قابل ملاحظه‌ای در جوانی جمعیت داشته باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش بیمه سلامت در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی، با اشاره به چالش‌های بهداشتی، اظهار کرد: جمعیت سالمند در گیلان بالا، کاهش زادآوری پایین و بیماری‌های غیرواگیر نیز در استان بسیار بالا است.
وی با اشاره به پرداخت ماهیانه ۴۰ میلیارد تومان به کارکنان شرکتی و حجمی، افزود: اگر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت به موقع پرداخت نشود، با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قدمت بالای مراکز درمانی در مرکز استان، گفت: برخی از بیمارستان‌های مرکز استان نظیر پورسینا قدمتی بیش از یکصد ساله دارند.
دکتر آشوبی فقدان بیمارستان جنرال را گلوگاهی برای تعارض منافع برشمرد و گفت: فقدان بیمارستان جنرال علاوه بر طولانی شدن روند درمان برای بیمار، بعضاً آنها را از بخش دولتی در مسیر دریافت خدمت از بخش خصوصی  سوق می دهد.
وی با اشاره به در دست احداث بودن یک بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در پورسینا، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، به زودی شاهد پیشرفت قابل توجهی در احداث این بیمارستان خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی بیش از ۴۰۰۰ نفر زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: امیدوارم با اقدامات حمایتی به این زوجین توسط بیمه سلامت و بانک‌ها، گیلان رشد قابل ملاحظه‌ای در جوانی جمعیت داشته باشد.
دکتر آشوبی به مجوز و برقراری ردیف اعتباری برای احداث بیمارستان جنرال در رشت پس از موافقت مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
وی همچنین به پیگیری جذب پت اسکن، MRI در رازی، تالش و لاهیجان خبر داد و گفت: توسعه خدمات زیربنایی در نظام سلامت بسیار لازم است اما برای توسعه آن‌ها  نیازمند حمایت و توسعه چتر بیمه‌ای برای عمق بخشی خدمات دهی هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خرید حداقل ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای در گیلان خبر داد و گفت: این تجهیزات موجب افزایش رضایتمندی، کوتاهتر شدن زمان دریافت خدمات و همچنین کاهش هزینه‌های گزاف به بیماران می‌شود.
دکتر آشوبی، نمایه شدن نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تایمز، برگزاری سه دوره سمپوزیم، کنکره و همایش ملی در استان با محوریت تعالی نظام آموزشی و همچنین راه‌اندازی پژوهشکده تروما را از دیگر اقدامات راهبردی طی یکسال اخیر برشمرد.
وی به ظرفیت عظیم خیران و نیکوکاران در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین به سرمایه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده‌ شده است.

 

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.