کد خبر : 6025
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۷

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد: مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد: مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان گیلان
پرداخت بدهی در اقساط ۱۲ ماهه بخشودگی ۱۰۰ درصدی و در اقساط ۳۶ ماهه بخشودگی ۵۰ درصدی را به دنبال دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، با اشاره به مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان استان، گفت: ۹۰۰ کارگاه، آماده پرداخت اقساطی بدهی‌ها هستند.
کیوان مرتضوی در گفت وگو یی، سازمان تامین اجتماعی را یکی از سازمان‌های بزرگ کشور از لحاظ گستره افراد تحت پوشش دانست و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین صندوق‌های بیمه‌ای است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
وی ۵۲ درصد جمعیت استان گیلان معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دانست و افزود: ۴۷۶ هزار نفر از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۶۷۰۰ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به این افراد پرداخت می‌شود.
مرتضوی همچنین از پرداخت ماهانه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان مستمری خبر داد و اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در گیلان مستمری‌بگیر هستند.
وی یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی را گسترش پوشش افراد فاقد بیمه دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای بزرگ سازمان تامین اجتماعی بخشودگی جرایم کارفرمایان است.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه کارفرمایان از اول خردادماه لغایت پایان مردادماه امسال فرصت دارند از شرایط بخشودگی جرایم استفاده کنند، ادامه داد: پرداخت بدهی در اقساط ۱۲ ماهه بخشودگی ۱۰۰ درصدی و در اقساط ۳۶ ماهه بخشودگی ۵۰ درصدی را به دنبال دارد.
وی از کارفرمایان خواست از فرصت تقسیط مجدد جرایم نیز استفاده کنند و یادآور شد: از ۴۱ هزار کارگاه فعال در استان، ۹۰۰ کارگاه از فرصت بخشودگی استفاده کردند و قطعا طی روزهای آینده به این آمار افزوده می‌شود.
مرتضوی با اشاره به مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان استان، خاطرنشان کرد: از کارفرمایان انتظار داریم از قوانین جدید بهره ببرند و از پرداخت جریمه معاف شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.