کد خبر : 5850
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

تولید سالانه ۴ میلیارد دارو در گیلان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

تولید سالانه ۴ میلیارد دارو در گیلان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
پنج هزار و۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان درحال انجام است که بسیار رفع بیکاری در این استان کمک می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به تولید چهار میلیارد دارو در سال در شرکت سبحان دارو، گفت: این شرکت دارویی نقش مهمی در تولید انواع دارو برای بیماری‌های خاص از جمله اعصاب و روان دارد به طوری که ۱۰ درصد از داروهای اعصاب و روان در شرکت سبحان دارو تولید می‌شود.
عارف نوروزی در دیدار با استاندار گیلان و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه ستاد اجرایی در تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور نقش بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: تشکیل این ستاد برگرفته از روحیه محرومیت زدایی امام خمینی(ره) است که با ایثار و فداکاری نقش بسیار مهمی در تکمیل برخی از پروژه‌های مهم کشور دارند.
وی با اشاره به وجود ۲ مجموعه بزرگ داروئی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان گفت: شرکت سبحان دارو و سبحان آنکولوژی ۲ شرکت بزرگ دارویی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام در این استان هستند که کار توسعه آنان توسط ستاد آغاز شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از توسعه شرکت سبحان دارو با میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت سبحان دارو با ۶۰۰ نیروی انسانی یکی از شرکت های مهم است که در ۲ سال گذشته برای توسعه آن ۳۰۰ میلبارد تومان هزینه شده است.
نوروزی با اشاره به تولید چهار میلیارد دارو در سال در شرکت سبحان دارو، بیان کرد: این شرکت دارویی نقش مهمی در تولید انواع دارو برای بیماری‌های خاص از جمله اعصاب و روان دارد به طوری که ۱۰ درصد از داروهای اعصاب و روان در شرکت سبحان دارو تولید می‌شود.
وی همچنین با اشاره به ساخت واحد سرم‌سازی در شرکت سبحان دارو، افزود: واحد سرم‌سازی در شرکت سبحان دارو با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه سال آینده در گیلان به بهره‌‌برداری می‌رسد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، با تأکید بر لزوم توجه به توسعه شرکت سبحان آنکولوژی در گیلان گفت: در این شرکت بیش از ۱۰۰ دارو ضد سرطان تولید می‌شود، لذا با توجه به ظرفیت‌های موجود در تلاشیم تا این شرکت هرچه سریعتر توسعه یابد.
نوروزی با بیان اینکه این ستاد خود را مکلف به رفع محرومیت‌زدایی در کشور می‌داند، گفت: پنج هزار و۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان درحال انجام است که بسیار رفع بیکاری در این استان کمک می‌کند.
وی با اشاره به تخصیص پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از این پنج هزار میلیارد تومان، ۲ هزار میلیارد تومان مربوط به سال ۱۴۰۲ است که بسیار به اجرای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان کمک می‌کند.
– باید از ظرفت ستاد اجرایی در گیلان بهره برد
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان به نحو احسنت استفاده شود، اظهار کرد: گیلان علیرغم سرسبزی خود دارای مشکلات فراوانی است که هر کدام از معضلی برای این استان محسوب می‌شود، لیکن باید از تمامی ظرفیت و امکانات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان نهایت بهره را برد.
سید علی آقازاده با اشاره به ضعف‌های موجود گیلان در حوزه‌های عمرانی گفت: این استان در حوزه راهداری، راهسازی مسکن محرومین و بیمارستانی با ضعف‌های مواجه است که در صورت رفع هرکدام از این مشکلات، گیلان در مسیر توسعه گام برمی‌دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.