کد خبر : 28046
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان:

اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
نیکفهم:سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت عدم رعایت ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان،ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها را از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دانست و گفت: در سالجاری طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای گیلان اجرایی می‌شود.
نیک فهم،کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح خواند و عنوان نمود:‌سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت عدم رعایت ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر،خود و دیگران را در معرض خطر قرار داده و جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.
این مقام مسئول در خصوص کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای صحبت و تصریح نمود: بر اساس نتایج مثبت گذشته،‌ مرحله‌ی جدید از طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده در سطح روستاهای استان گیلان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آموزشی کمک شایانی به اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و کاربران جاده‌ها می‌کند،گفت: روستاهای شهرستان‌های رشت بخش مرکزی و کوچصفهان،صومعه‌سرا، شفت،آستانه، تالش،بندرانزلی،خمام، لنگرود و رودسر در طرح آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسواران شرکت خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.