کد خبر : 12044
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

حدود سه میلیون مسافر به گیلان سفر کردند

حدود سه میلیون مسافر به گیلان سفر کردند
آمار مسافران اقامت‌کننده در استان با ۹۵ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر-شب ثبت شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: تا صبح امروز سوم فروردین‌ ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر نوروزی به استان گیلان سفر کردند.
به گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی افزود: این تعداد مسافر براساس گزارش و آمارهای رسمی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ثبت شده است.
وی اظهار داشت: رقم اعلام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و همچنین ۵۵۲ هزار و ۸۴۴ وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد شده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به تکمیل ۹۹ درصدی ظرفیت واحدها و تأسیسات اقامتی استان گیلان افزود: آمار مسافران اقامت‌کننده در استان با ۹۵ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر-شب ثبت شده است.
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است.
استان گیلان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل‌های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است.
+برخی شهرستانهای گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاهت خود انتخاب می کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.