کد خبر : 28812
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

با هدف تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه ها و مددجویان؛

آمادگی ایجاد مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر گیلان

آمادگی ایجاد مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر گیلان
اداره کل کتابخانه‌ها و بهزیستی گیلان با هدف تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه‌ها و مددجویان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در نشست با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، با ارزیابی مثبت از همکاری‌های دو جانبه دو مجموعه در سال‌های گذشته و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی به نقش پر رنگ فعالین دو مجموعه کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی برای کم رنگ کردن آلام و مشکلات عموم مردم بویژه جامعه مخاطب اشاره نمود.

تقوی برنامه‌ریزی جدی برای حل مشکلات در حوزه رفع کمبودهای در شاخص‌های مختلف مطالعه در گیلان را یکی از مهم‌ترین اهداف دست اندرکاران کتابخانه‌های عمومی برشمرد و با اذعان به تلاش‌های فراوان در این حوزه،همکاری و هم‌افزایی برخی از نهادها و دستگاه‌ها و سازمان‌ها را مایه دلگرمی اصحاب فرهنگ و کتابخوانان و مخاطبین پرشمار کتابخانه‌های عمومی برشمرد.

تقوی رشد و توسعه در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا را مرهون حرکت در مدار فرهنگ توصیف کرد و با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی ریشه حل بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، توجه به متولیان امر کتاب و کتابخوانی را دارای اثرات مثبت و سازنده برای آحاد جامعه دانست.

وی همکاری‌های سازنده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و بهزیستی استان در رفع کمبودهای مختلف در این عرصه را خاطرنشان نمود و از نقش بازر و برجسته کارکنان و دست اندرکاران این مجموعه مهم در رفع بسیاری از مشکلات توان خواهان و مددجویان قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دست اندرکاران مجموعه بهزیستی را ایثارگران بدون چشم داشت توصیف که در لحظات سخت همواره در کنار مردم ایستاده و برای کاهش آلام آنان تلاش می‌کنند.

تقوی بروز حادثه اخیر در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت را که یکی از غم بارترین حوادث سال‌های اخیر نیز بوده،به عنوان نقطه عطف اقدامات بهزیستی گیلان برای رفع مشکلات ساکنین این منطقه توصیف و برای فعالین و دست اندرکاران مجموعه بهزیستی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

تقوی در ادامه صحبت‌های خود به اقدامات متنوع کتابخانه‌های عمومی در راستای اجرای عدالت فرهنگی در سراسر گیلان پرداخت و ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق کم برخوردار، راه اندازی طرح کوله کتاب ویژه مناطق فاقد کتابخانه عمومی و ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه ای برای سالمندان علاقمند به کتاب و کتابخوانی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی در پایان با اظهار خرسندی از همکاری‌های مستمر با مجموعه بهزیستی گیلان برای رفع موانع و کاستی‌های موجود در مسیر حضور و بهره مندی توان خواهان و مددجویان از آمادگی خود برای هرنوع خدمت رسانی به این جامعه خبر داد.

آریا طوفانی، سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان آمادگی ایجاد مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر گیلان را داریم مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ارائه خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی، پزشکی و روانشناسی و مشاوره به مددجویان و توان خواهان این مجموعه اظهار نمود: یکی از مهمترین بخش‌های عملکرد و اقدامات اثربخش برای جامعه هدف بهزیستی، زمینه سازی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی متنوع در قالب طرح‌های خلاقانه با کمک و هم افزایی با دستگاه‌های فرهنگی استان است.

طوفانی رشد آگاهی و بستر رشد فرهنگی جامعه تحت پوشش بهزیستی گیلان را از اهداف مهم و رسالت‌های ذاتی این مجموعه عنوان و گفت: این اهداف می‌تواند راهگشای دیگر اقدامات قرار گیرد و رضایتمندی مردم بویژه جامعه مخاطب را به دنبال داشته باشد.

وی اعطای تسهیلات آسان و کم بهره به مستمری‌بگیران این مجموعه،رفع نیازهای مالی و اهدای امکانات مورد نیاز برای زوج‌های جوان تحت پوشش را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و افزود: علیرغم تمامی این خدمات که وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی است می‌بایست بستر را برای ارتقا موضوعات فرهنگی به ویژه برای جامعه هدف بهزیستی فراهم نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.