کد خبر : 18995
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

مدیرعامل توزیع برق گیلان:تا کنون رقم بی‌سابقه ای در نصب ترانسفورماتورهای برق داشته‌ایم

مدیرعامل توزیع برق گیلان:تا کنون رقم بی‌سابقه ای در نصب ترانسفورماتورهای برق داشته‌ایم
مهدیزاده:اقدامات دوسال اخیر شركت حاصل برنامه ریزی مدون و تلاش شبانه روزی همه كاركنان است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: مهم‌ترین دغدغه صنعت برق کشور در سالیان گذشته وجود ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق در کشور بود که اعمال خاموشی‌های نوبتی و چند مرحله ای برای مردم در فصول مختلف سال را بهمراه داشت که با تشکیل دولت جدید و مردمی رویکرد اصلی وزارت نیرو و شرکت توانیر بر رفع مشکل مذکور و تامین برق پایدار متمرکز شد.
وی خاطرنشان کرد: بر خلاف سالیان قبل و طی تابستان سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با برنامه ریزی کلان و طرح های مشوق محور به خوبی فصل پیک تابستان مدیریت شد تا آسیبی به جریان عادی زندگی مردم وارد نشود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: با توجه به سهم اندک مشترکین صنعتی در استان گیلان (قریب به ۱۷ درصد کل مشترکان) بر خلاف سایر استان ها، در ادوار و سالیان گذشته خاموشی های نوبتی عمدتا برای مشترکان خانگی استان اعمال می شد که با مذاکره با صنایع و اجرای طرح های موفق و همچنین مذاکره با شرکت توانیر درخصوص کاهش سهمیه مدیریت بار روزانه استان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به طرز کاملا ملموس و مشهودی موفق شد تابستان دو سال اخیر را بدون اعمال خاموشی نوبتی برای مردم پشت سر بگذارد.
مهدیزاده علاوه بر این موضوع به مبحث توسعه زیرساخت های برق استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان سالجاری؛ ۲۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط( ۲۰ کیلوولت) در مناطق روستایی و ۸۰ کیلومتر نیز در مناطق شهری استان احداث شد و مجموع این خدمت در گیلان برابر با ۲۹۱ کیلومتر می باشد که رقم چشمگیری برای تقویت جریان برق استان است.
وی همچنین افزود: در بازه زمانی مذکور بیش از ۵۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان احداث شد که از این مقدار      ۱۷۷ کیلومتر در مناطق شهری و ۳۶۱ کیلومتر نیز در مناطق روستایی استان مورد احداث قرار گرفته است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون رقم بی‌سابقه ای در نصب ترانسفورماتورهای برق داشتیم که عدد آن برابر با ۱۲۰۸ دستگاه است و در این زمینه نیز ۸۰۰ دستگاه در مناطق روستایی و ۴۰۸ دستگاه در حوزه شهرهای استان نصب شده است.
مهدیزاده اظهار داشت: با نصب ۱۲۰۸ دستگاه مذکور، ۱۴۶۱۲۵ کیلوولت آمپر به ظرفیت استان افزوده شد که نتیجه آن افزایش قدرت و رفع ضعف برق‌ها در مناطق مورد نیاز بوده است.
وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات استان فرسودگی های شبکه‌های توزیع برق استان است که در این راستا موفق شدیم از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون در شهر و روستا بیش از ۱۶۴۷ کیلومتر سیم های مسی فرسوده با کابل خودنگهدار جایگزین کنیم که این رقم بسیار موفقی در بازسازی شبکه‌های توزیع برق طی سالیان اخیر ظرف ۲۰ ماه گذشته نسبت به ادوار قبلی است.
مهدیزاده گفت: در بازه زمانی مذکور قریب به ۳۸۵۰۰ هزار مشترک در حوزه شهر و حدود ۲۳۵۰۰ مشترک در مناطق روستایی و مجموعاً قریب به ۶۲ هزار مشترک جدید به مشترکان قبلی اینشرکت افزوده شدند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: برای انجام امور مذکور تلاش شد اولویت بندی با مناطق کم برخوردار و دارای مشکلات باشد .

وی درپایان ضمن تقدیر از همراهی مردم شریف استان اظهار داشت: این اقدامات به لطف تلاش شبانه روزی همکاران خدوم و متعهد توزیع برق گیلان و بر اساس برنامه ریزی مدون باتوجه به منابع مالی موجود انجام پذیرفته است و امیدواریم با انجام این قبیل اقدامات و رفع نیاز مشترکان در حوزه برق بتوانیم پاسخگوی خوبی برای آنان باشیم و دستاوردهای قابل توجه ای در این عرصه به ثبت برسانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.