کد خبر : 10797
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

کاهش ۱۸ درصدی شکایات مردم از پلیس

کاهش ۱۸ درصدی شکایات مردم از پلیس
مطالبات خبرنگاران به روز و حائز توجه است

به گزارش پویشگران گیل:
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی گفت: مطالبات خبرنگاران در سطح استان گیلان به روز و حائز توجه است.
سردار عزیزاله ملکی در نشست هم‌اندیشی و خبری با اصحاب رسانه ضمن تسليت ايام سوگواري ماه محرم، اظهار داشت: در تمام دنیا موضوعی نیست که پلیس بتواند به تمامی جنبه‌ها و ابعاد آن رسیدگی کند مگر با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت مردم و اصحاب رسانه که موفقیت در ماموریت‌های پلیسی را تضمین می‌کند.
وی در ادامه مطالبات خبرنگاران در سطح استان گیلان را به روز و حائز توجه دانست و افزود: بازخورد ارتباط خبرنگاران با پلیس در تمامی ابعاد جامعه قابل مشاهده و ملموس است.
فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی بیان داشت: هر مسئله‌ای که برای یک خبرنگار دغدغه می‌شود، بیانگر یک معضل اجتماعی است که انعکاس آن در رسانه‌ها، شدت روند رسیدگی به موضوع را تسریع می‌بخشد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ميزان مجموع كشفيات مواد مخدر از ابتدای سال جاري تاکنون، بيش از ۲ تن و ۵۰۰ كيلوگرم بوده، مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان عنوان كرد و بيان داشت: مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.
سردار ملکی از دستگیری بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ سارق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتي و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسياري از سرقت‌ها پیشگیری كرد.
وی با توجه به مسافرپذير بودن گيلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، اذعان داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون متاسفانه شاهد افزایش ۱۲ درصدي مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستيم و تصادفات منجر به فوت ۱۱ درصد و تصادفات جرحی نیز ۴ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌هاي تلفني مردمي با سامانه فوريت‌هاي پليسي از ابتدای سال جاري تاکنون را بيش از ۹۳۲ هزار و ۷۹۵ مورد و ميانگين تماس در روز را ۶ هزار و ۷۰۰ تماس عنوان كرد و افزود: ۲۲۴ هزار و ۶۹۶ تماس منجر به اجراي عمليات پليسي و بيش از ۷۰۸ هزار و ۱۰۰ تماس جزء تماس‌هاي راهنمايي و ارشاد بوده است.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بيان اينكه وقوع جرايم سايبري از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۶۶۸ فقره بوده، گفت: همچنين ۳۶ پرونده قمار آنلاين نيز تشكيل و ۴۵ متهم در اين راستا به مرجع قضائي معرفي شده‌اند.
سردار ملکی در سخنانی به حوزه جرایم اقتصادی و تشکیل هزار و ۳۱۹ پرونده قاچاق كالا و ارز اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۸۱ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.
وی در ادامه برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مجموعه انتظامی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴۰ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اينكه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۸ نفر به مركز مشاوره معاونت فرهنگي و اجتماعي استان مراجعه كرده‌اند تصریح کرد: در طول اين مدت ۷ هزار و ۲۸۹ جلسه مشاوره در دواير مشاوره كلانتري‌هاي استان تشكيل شده كه ۳ هزار و ۷۴۸ مورد به صورت خود معرف و ۳ هزار و ۵۴۱ پرونده ارجاعي از مرجع قضائي بوده و از مجموع پرونده‌هاي قضائي، ۲ هزار و ۵۲۲ پرونده معادل ۷۱ درصد منجر به مصالحه شده است.
این مقام ارشد انتظامی به بازديد محسوس و نامحسوس ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي از ۵۰ هزار و ۶۰۱ واحد صنفي در سطح استان نیز اشاره كرد و افزود: براي ۲ هزار و ۷۴۳ واحد صنفي اخطاريه پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از ۹ هزار و ۷۵۹ واحد صنفي، هزار و ۹۰۰ واحد صنفي متخلف نيز پلمب شد.
سردار ملکی با اشاره به برقراری ۴ هزار و ۱۴۷ تماس با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی شکایات مردم از پلیس استان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پليس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، ۵۰۳ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است در این نشست هر یک از اصحاب رسانه سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقاء امنیت استان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند و در پایان این برنامه از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.