کد خبر : 17782
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

ترویج «فرزندآوری» و «جهاد تبیین» دو انتظار رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مبلغان نظام سلامت

ترویج «فرزندآوری» و «جهاد تبیین» دو انتظار رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مبلغان نظام سلامت
آشوبی:یکی از فریضه‌های واجب و فوری که لازم است در حوزه سلامت نیز بسیار به آن توجه شود، تبیین جهادی اقدامات و دستاوردهای نظام سلامت در استان گیلان است.
به گزارش پویشگران گیل:
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با ائمه جماعت مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس دانشکده پرستاری و مامایی رشت با تقدیر از تلاش‌های ائمه جماعت، اظهار کرد: مسوولیت فرهنگی، معرفتی و اعتقادی مراجعان، دانشجویان و کارکنان در نظام سلامت با روحانیون و مبلغین در واحدها است.
وی با اشاره به همراهی مبلغین و روحانیون با خادمان مردم در نظام سلامت، افزود: روحانیون همیشه یاریگر و مددرسان خادمان مردم در نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: گیلان پیرترین استان کشور است و زادآوری در آن بسیار پایین و مستلزم عزم جدی است.
دکتر آشوبی ترویج فرزندآوری را یکی از الزامات قابل انتظار از روحانیون و مبلغین برشمرد و تصریح کرد: اهمیت فرزندآوری، پیامدهای تک فرزندی و آسیب‌های ازدواج دیرهنگام لازم است توسط مبلغین و روحانیون در نظام سلامت ترویج شود.
وی با اشاره به دستور صریح ولی امر مسلمین مبنی بر جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: یکی از فریضه‌های واجب و فوری که لازم است در حوزه سلامت نیز بسیار به آن توجه شود، تبیین جهادی اقدامات و دستاوردهای نظام سلامت در استان گیلان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در ادامه به بخش وسیعی از اقدامات زیرساختی انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و توجه ویژه به بهداشت اشاره کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.