کد خبر : 16409
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان: انتخاب شهر فومن به‌عنوان دوستدار یار مهربان بسیار ارزشمند است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان: انتخاب شهر فومن به‌عنوان دوستدار یار مهربان بسیار ارزشمند است
سیدجلیل میرعظیمی: فومن پایتخت کتاب ایران می‌شود

به گزارش پویشگران گیل:
فومن شهر دوستدار کتاب عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که در جهت بسط و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و در تلاش برای معرفی دیار آیت‌الله بهجت فومنی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران صورت‌ گرفت.
طی این ویژه‌برنامه که هم‌زمان با هفته ملی کودک و با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت‌پذیرفت، بیش از ۷۰ کودک علاقه‌مند حضور داشتند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان در این برنامه با تبریک هفته‌ ملی و روز جهانی کودک به آنان، از پیشینه غنی فرهنگی شهرستان عالم‌پرور فومن برای صحبت‌ و این دیار را بستری برای تربیت کودکان و نوجوانان موفق دانست.
سیدجلیل میرعظیمی در این میان، انتخاب فومن به‌عنوان دوستدار یار مهربان را ارزشمند عنوان‌ کرد و تلاش برای پایتخت کتاب قرارگرفتن این شهر را نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هم‌گرایی متولیان این حوزه دانست.
وی در همین‌زمینه، به فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری  اشاره و بهره‌گیری از کتاب در تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این مجموعه را زمینه‌ساز معرفی کودکان و نوجوانانی کتاب‌خوان و توان‌مند ارزیابی‌ کرد.
ادامه‌بخش برنامه‌های این روز که با حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت‌ گرفت، ارایه راهکارهای عملی برای معرفی فومن به‌عنوان پایتخت‌کتاب  ایران بود و در این میان حاضران بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکیدکردند.
برپایه این گزارش، اجرای فعالیت‌های نشاط‌بخش و کتاب‌محور، از جمله برنامه‌های «فومن، شهر دوستدارکتاب» بود و  اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان فومن به شاهنامه‌خوانی، معرفی کتاب و قصه‌گویی پرداختند و در پایان بتول‌آقاجانی، مربی‌مسئول این مجموعه فرهنگی با لوح سپاس و بسته‌های فرهنگی اهدایی مسئولان تجلیل‌ شدند.
 این ویژه‌برنامه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ و هم‌زمان با دومین روز از هفته ملی کودک برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.