کد خبر : 12836
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

معصومه نیک کار

وزیر آموزش و پرورش: مجوز مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی باید محدود شود

وزیر آموزش و پرورش: مجوز مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی باید محدود شود
باید کاری کنیم مدارس غیر انتفاعی در دوره متوسطه و هنرستان‌ها توسعه یابد چراکه هرچه مدرسه ابتدایی دست خودمان باشد تربیت بهتر انجام می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجوز مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی باید محدود شود، گفت: این هفته مصوبه سران قوا را برای تدریس بازنشستگان در دوره ابتدایی دریافت خواهیم کرد.
رضا مراد صحرایی امروز در همایش تخصصی معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور اظهار کرد: مدارس ابتدایی با متوسطه اول و دوم تفاوت‌های بسیاری دارند اما در بسیاری از مواقع ما این تفاوت‌ها را نشان ندادیم.
وی افزود: معلم ابتدایی در زندگی دانش‌آموزان نقش مرجعیت دارد و رویای من این بود تا فوق‌العاده ویژه معلمان ابتدایی داشته باشیم الان برخی از افراد تمایل دارند به دوره متوسطه بروند اما دوره ابتدایی اهمیت بسیاری دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دانشگاه فرهنگیان بارها اعلام کردم که نمی‌توان تربیت معلم دوره ابتدایی را واگذار کرد.
صحرایی افزود: معلمان ابتدایی اکنون بهترین آموزش‌ها را دریافت می‌کنند و در طرح شهید همت، آموزش ۱۲۰هزار معلم دوره ابتدایی مدنظر است همچنین بعد از کرونا نرخ ترک تحصیل بسیار زیاد شد که باید برای رفع آن تلاش کرد.
وی ادامه داد: معلم باید کلی فن به کار ببرد تا بتواند وارد جهان کودکان ابتدایی شود و این نیازمند آموزش بسیار است و باید از محتوای الکترونیک تولید شده در کشور استفاده کرد و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما بتوان فیلم‌های آموزشی را در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار داد تا دانش‌آموز بتواند قبل از آمدن به مدرسه از طریق شبکه شاد، فیلم آموزشی را مشاهده کند و معلم کلاس درس را به محل یادگیری تبدیل کند.
وزیر آموزش و پرورش درباره مدیران مدارس مطرح کرد: کمتر مدرسه غیردولتی است که از مدارس ابتدایی ما فضای فیزیکی بهتری داشته باشد و بیشتر مدارس غیردولتی، فضای آپارتمان و خانه هستند و به تأمین معلم دوره ابتدایی به طور ویژه توجه داریم و چهارشنبه این هفته مصوبه سران قوا را برای تدریس بازنشستگان در دوره ابتدایی دریافت می‌کنیم همچنین می‌توانیم افرادی را که بیش از ۳۰ یا ۳۵ سال تدریس داشتند را برای ادامه خدمت نگه داریم.
صحرایی با طرح این پرسش که پس چرا برخی افراد که حتی متمول نیستند هم فرزند خود را به مدرسه غیردولتی می‌برند، گفت: اگر بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که به خلاقیت نیاز داریم و برخی مدارس دولتی طرفداران بسیاری دارند و دلیل آن هم مدیر مدرسه است.
وی بیان کرد: تا می‌توانیم اجازه ندهیم مدرسه غیرانتفاعی در دوره ابتدایی داشته باشیم و مجوز مدرسه غیرانتفاعی در دوره ابتدایی توسط معاونت ابتدایی صادر شود آن هم با سخت‌گیری و در موارد ضرورت که در منطقه‌ای ظرفیت کافی در مدارس دولتی وجود نداشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کاری کنیم مدارس غیر انتفاعی در دوره متوسطه و هنرستان‌ها توسعه یابد چراکه هرچه مدرسه ابتدایی دست خودمان باشد تربیت بهتر انجام می‌شود.
صحرایی بیان کرد: در راهبردهای خود در حوزه خانواده باید تجدید نظر کنیم و نقش خانواده نخست و مدرسه دوم است، باید مشارکت خانواده‌ها را جلب کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.