کد خبر : 15335
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

آموزش و پرورش گیلان حقوق اسفند 1401 را تا ظهر روز 29 پرداخت نکرده است

آموزش و پرورش گیلان حقوق اسفند 1401 را تا ظهر روز 29 پرداخت نکرده است
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در مجلس:افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده پلکانی نیست و به حقوق همه افراد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل :
اعضای شورای عالی کار پس از ساعتها مذاکره فشرده بر سر افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402 به توافق رسیدند.
نشست دستمزد شورای عالی کار که عصر یکشنبه با حضور وزیران کار، اقتصاد، صمت و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی آغاز شده بود پس از گذشت ساعتها چانه زنی و مذاکره فشرده سرانجام با تصویب افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد پایان یافت. بر این اساس حداقل دستمزد از چهار میلیون و 179 هزار تومان به ۵ میلیون و 307 هزار و 330 تومان افزایش یافت.
شورای‌ عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را یک‌ میلیون و 100 هزار تومان و حق مسکن را 900 هزار تومان تعیین کرد. امسال مبلغ حق مسکن کارگران 650 هزار تومان و بن خواربار 850 هزار تومان بود. حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیأت دولت برسد. میزان افزایش برای کارگران سایر سطوح مزدی نیز 21 درصد به اضافه‌ مبلغ 83596 تومان روزانه تصویب شد.
به دنبال افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد 1402 پایه حقوق کارگران از چهار میلیون و 179 هزار تومان به ۵ میلیون و 307 هزار و 330 تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به 8 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
یک  نیز به ایسنا گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده پلکانی نیست و به حقوق همه افراد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.
غلامعلی کوهساری، درباره مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: حذف بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بودجه است؛ با این بند از لایحه بودجه، قیمت کود، بذر و نهاده های کشاورزی در سال آینده چند برابر می شد ولی با بررسی هایی که کمیسیون تلفیق انجام داد و مشورتی که با کارشناسان در این حوزه داشت، با این مصوبه کمیسیون تلفیق جلوی این کار گرفته شد.
این مطالب در خصوص افزایش حقوق کارگران و کارکنان در محافل خبری و رسانه ای در حالی بازنشر می‌شود که هنوز تا این لحظه (ظهر روز 29 اسفند) حقوق اسفند ماه 1401 بسیاری از کارگران و کارمندان گیلانی واریز نشده است.گارگرانی از شرکت‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرکت آب و فاضلاب گیلان و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گیلان هنوز موفق به دریافت حقوق ماه آخر نشده‌اند. موج نگرانی از شرایط اقتصادی با این نوع عدم برنامه ریزی مدیریتی ، مناسب و زینده مردم فهمیم گیلان نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.