کد خبر : 5099
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:رشد تولید؛با کنار گذاشتن اقتصاد رانتی تحقق می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:رشد تولید؛با کنار گذاشتن اقتصاد رانتی تحقق می‌یابد
باید سیاست‌ها و عملکرد حوزه‌های اقتصادی به نحوی باشد که برای تولیدکنندگان پیش‌بینی پذیر باشد و این حق را دارند تا بتوانند به فراخور آن، برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه کسب و کار خود داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: تا به طور کامل در همه امور انضباط اقتصادی برقرار نشود، توسعه مناسب رخ نخواهد داد.
دکترسیدمحمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به اتفاق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مدیرکل امور اقتصادی و نماینده مردم انزلی در در میان جمعی از صنعتگران و تجار به میزبانی و همت فرماندار انزلی حضور یافتند و پس از استماع چالش‌ها و راهکارهای فعالان اقتصادی اظهار داشت: براساس اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری تکلیف اول کشور بحث اقتصادی است لذا فضای توسعه کسب و کار اقتصادی باید مهیا گردد.
وی با بیان این که گام اول در مسیر بلوغ اقتصادی، فاصله گرفتن از اقتصاد رانتی است افزود: چنانچه بنا داریم به رشد تولید مطلوب برسیم و باید بسیاری از رانت ها در انرژی، ارز، مجوز های ویژه را کنار بگذاریم تا فضای اقتصادی سالم و عادلانه به وجود بیاید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد:باید سیاست‌ها و عملکرد حوزه‌های اقتصادی به نحوی باشد که برای تولیدکنندگان پیش‌بینی پذیر باشد و این حق را دارند تا بتوانند به فراخور آن، برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه کسب و کار خود داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه بر خودرو، مسکن، طلا، سکه و پول‌های هوشمند باید مالیات در نظر گرفته شود گفت:روا نیست فقط فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و کارآفرینان جامعه باشد و عده ای دیگر از این قاعده مستثنی باشند.
سیدمحمد اسحاقی با اشاره به اینکه برای رشد تولید باید کلیه منابع ،امکانات و ظرفیت‌ها بسیج شوند، تصریح کرد: به طور کلان نیازمند یک انقلاب اداری هستیم و دانشگاه ها ظرفیت خوبی هستند که باید تولید خواص کنند ولی فقط تولید علم کاغذی می کنند و هیچ وقت به نحو مطلوب به کمک کسب و کار نیامده اند.
وی ظرفیت و امکانات منطقه آزاد صنعتی- تجاری انزلی را ظرفیتی برای کل استان دانست و تاکید کرد: توسعه فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه آزاد مطلوب و روزافزون است و برخی از مقررات تقنینی نیز بایستی به کمک و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به نفع فعالان اقتصادی تغییر یابد که آن را نیز پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.