کد خبر : 15807
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

رئیس حوزه هنری گیلان: تحول نباید نافی دستاوردهای گذشته باشد

رئیس حوزه هنری گیلان: تحول نباید نافی دستاوردهای گذشته باشد
سیدرسول منفرد:به نظر می‌رسد باید مردمی‌تر شویم؛ الان وضعیت هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و مردم وضعیت قابل قبولی نیست و هر چیزی که به تقویت این موضوع کمک کند در اولویت ما خواهد بود.

به گزارش پویشگران گیل :
رئیس حوزه هنری گیلان گفت: تقویت پیوند هنر و اندیشه از اولویت‌های این نهاد است و این پیوند نباید از جنس بخشنامه و دستوری باشد؛ بلکه ارتباطی دوطرفه است و باید سیر طبیعی خود را پیش ببرد و زمینه ای فراهم شود که هنرمند و اندیشمند هر دو از آن استقبال کنند.
سیدرسول منفرد در نشست رسانه‌ای که به منظور ارائه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد،افزود:اینکه تصور کنیم جامعه هنری، صنفی جدا از بقیه اجزای جامعه است نقطه افول هنر خواهد بود؛ جامعه و هنر از اندیشه نمی‌تواند تهی باشد لذا پیوند هنر و اندیشه نباید و نمی‌تواند تحمیلی باشد بلکه باید انتخابی بوده و ساز و کارهای طبیعی خود را طی کند.
وی با تاکید بر اینکه تقویت جنبه مردمی ساختارها و برنامه ها رویکرد دیگر حوزه هنری گیلان است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید مردمی‌تر شویم؛ الان وضعیت هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و مردم وضعیت قابل قبولی نیست و هر چیزی که به تقویت این موضوع کمک کند در اولویت ما خواهد بود.
منفرد اضافه کرد: رویکرد حوزه هنری مساله محور است و تلاش می‌کنیم اثری که تولید می‌شود مساله‌ای از جامعه فرهنگ و هنر را حل کند در این راستا سند زیست بوم استان با عنوان سند گیلانشناسی تدوین شده و مدام در حال به روز شدن و تکمیل شدن است.
رئیس حوزه هنری گیلان همچنین از تهیه نقشه تحول حوزه هنری گیلان خبر داد و گفت: هویت، فرهنگ کار و تولید، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از موضوعات مورد اهتمام در این نقشه تحول است و راه حل آسیب‌های اجتماعی آن است که در بخش هویت کارهای جدی تری صورت گیرد.
منفرد با بیان اینکه مخاطب تولیدات حوزه هنری گیلان نسل نو و خانواده با تاکید بر نقش مادران است، بیان کرد:واژه تحول نباید نافی دستاوردهای گذشته باشد لذا نباید کارهای خوب گذشته را نادیده گرفت و برنامه ای چون شکرانه حضور و تاریخ شفاهی باید با قوت ادامه پیدا کند.
– برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی از فردا آغاز می شود
معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان نیز در این نشست با پاسداشت یاد شهید مرتضی آوینی گفت: بیستم فروردین ماه سالروز شهادت این شهید گرانقدر است و تا بیست و هفتم ماه به همین مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است اما بدلیل برنامه های متناسب با این هفته، برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گیلان از فردا آغاز و تا 12 اردیبهشت ماه (روز پاسداشت مقام معلم) ادامه می یابد.
محمد پرحلم بیان کرد: اجرای نمایش، شب شعر، تولید نمایش رادیویی، انتشار آلبوم و کتاب، رونمایی از یک مستند از اهم برنامه‌های هفته یاد شده است.
وی فرهنگ لغت گیلکی، گزارش اسنادی از جنبش جنگل و مداخلات روسیه و شوروی در ایران، نخستین کتاب داستان گیلکی، گنجینه مثل های تالشی، تالش ها در گذر زمان، ضرب المثل‌های منطقه رحمت آباد رودبار و مجموعه مقالات همایش علمی پژوهشی آل بویه را از جمله کتاب هایی عنوان کرد که در روزهای مذکور منتشر می‌شوند.
پرحلم بر مخاطب قرار دادن نسل نو در هفته هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت :تولید روزنامه دیواری ویژه دانش آموزان با موضوع هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.
– اعتبارات فرهنگی ناچیز است
همچنین در این نشست،معاون اداری مالی حوزه هنری گیلان ضمن تاکید بر کمبود اعتبارات فرهنگی استان از جمله این نهاد بیان کرد:تکمیل سینما سیاهکل نیازمند اعتبار است و تاکنون پیشرفت فیزیکی این سینما که از سال 83 با بودجه ای اندک شروع شد به 60 درصد رسیده است.
محمد اسماعیل حبیبی گفت: با همراهی نماینده لاهیجان و سیاهکل و رئیس حوزه هنری موفق شدیم 3 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار را دریافت کنیم که 2 میلیارد تومان آن ابلاغ شده و بخشی از آن تخصیص یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.