کد خبر : 15303
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

معصومه نیک‌کار

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون گیلان در ماه رمضان در۲ شیفت

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون گیلان در ماه رمضان در۲ شیفت
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

به گزارش پویشگران گیل :
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اعلام ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه رمضان در 2 شیفت کاری از عموم افراد واجد شرایط خواست تا در این ماه مبارک یاریگر انتقال خون استان باشند.
دکتر گیتی ایزدی پور اظهار کرد: پایگاه انتقال خون رشت از شنبه تا چهارشنبه صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت 18 تا 22:30 روز پنجشنبه صبح از 8 تا 12 و عصرها 18 تا 21:30 و در روز جمعه 8:30  تا 13 فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: مرکز انتقال خون لاهیجان ‌نیز از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها 18 تا 22:30 و پنجشنبه در شیفت صبح 8 تا 12 و عصر 18 تا 21:30، مرکز صومعه سرا یکشنبه و سه شنبه 9 تا 13 و سامانه اهدا خون هم شنبه،دوشنبه و چهارشنبه 9 تا 13 و پنجشنبه 9 تا 12 آماده فعال می‌باشند.ضمن اینکه شماره‌های 01333332670 و 01333326006آماده پاسخگویی هستند.
وی با بیان اینکه روزه داری مانعی برای اهدای خون نیست، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کارهای نوعدوستانه از جمله مشارکت در امر اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است که مومنان روزه دار می توانند از این فرصت بهره مند شوند.
مدیر پزشکی انتقال خون استان بیان کرد: روزه داران با صرف سحری و مصرف آب از افطار تا سحر می‌توانند برای اهدای خون در طول روز اقدام کنند ضمن اینکه تعدادی از پایگاه ها علاوه بر صبح بعد از افطار نیز آماده اهدا خون هستند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند استفاده می‌شوند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.
حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 65 سال “اهداکنندگان مستمر تا 70 سال”، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم‌ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.