کد خبر : 28009
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

استخدام معلمان با ارزیابی اختصاصی،عمومی و گزینش‌های بسیار دشوار است

استخدام معلمان با ارزیابی اختصاصی،عمومی و گزینش‌های بسیار دشوار است
رمضانی: هزار و ۱۱ دانشجو معلم امسال از طریق آزمون سراسری ۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

محمدحسین رمضانی به مناسبت فرارسیدن هفته معلم در نشست خبری گفت: این دانشجو معلمان بعد از چهار سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با بیان اینکه معلمان جدید بعد از گزینش و ارزیابی‌های بسیار سخت جذب آموزش و پرورش می‌شوند، عنوان نمود: دولت سیزدهم در گزینش معلم تحویل ایجاد کرد و یکی از کارهای مهم و ارزشمند این دولت استخدام معلمان با ارزیابی اختصاصی، عمومی و گزینش‌های بسیار دشوار است.

رمضانی به جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ از طریق آزمون اشاره و افزود: جذب معلم و سایر نیروهای آموزشی و پرورشی مدارس از طریق آزمون انجام می‌شود و نیروها با شرکت در آزمون،قبولی در آن و گزینش‌های بسیار دشوار جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی اظهار نمود: ۲۹۶ آموزگار، ۵۶۲ نیروی کیفیت بخشی شامل (معاون پرورشی،مربی پرورشی،مشاور،مراقبت بهداشت و تربیت بدنی)، ۴۶۱ دبیر و هنرآموز، ۵۴۱ سرایدار، ۱۸ معلول (آزمون ویژه معلولان) و یک نخبه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به نقش مهم و تاثیرگذار انجمن اولیاء و مربیان مدارس اشاره و افزود:همراهی و همسویی اولیاء دانش‌آموزان با متولیان تعلیم و تربیت پرورش برای اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین ضرورت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) افزود: ۹ معلم نمونه استانی در گیلان انتخاب شدند و «مرتضی بصیری» معلم دوره متوسطه دوم از استان معلم نمونه کشوری شد.

رمضانی با تشریح برنامه‌های هفته معلم در گیلان عنوان نمود: نواختن زنگ سپاس از معلم در مدارس،غبارروبی و گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با شهیدان،حضور در منازل شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، دیدار با مقام معظم رهبری و جشن تجلیل از معلمان از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در استان است.

وی در ادامه به اجرای طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره و افزود:در اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ ،۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به مدرسه بازگشتند.

وی اجرای طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی «نماد» را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان نام برد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری ۱۴ دستگاه در حال اجراست؛ دانش‌آموزان نیازمند و دارای مشکلاتی از جمله بیماری والدین حمایت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالبات مربوط به رتبه‌بندی معلمان به طور کامل پرداخت شد، اظهار کرد: قرار است که صندوق ذخیره فرهنگیان با مشارکت آموزش و پرورش در موضوع خانه‌دار شدن فرهنگیان ورود کند.

وی از احداث دهکده ورزشی دانش‌آموزی در گیلان خبر داد و افزود: مجوز احداث ساخت پنج دهکده ورزشی دانش‌آموزی در کشور داده شده که یکی از آنها در گیلان ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: دریافت وجه از اولیاء دانش‌آموزان به بهانه ارائه کارنامه ممنوع است.استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌ک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.