کد خبر : 15486
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

آغاز به کار مجدد کارگروه مُد و لباس گیلان

آغاز به کار مجدد کارگروه مُد و لباس گیلان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش پویشگران گیل :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: کارگروه مُد و لباس استان بعد از چهار سال احیاء شد و دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.
رضا ثقتی در جلسه قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب استان گیلان گفت: یکی از مشکلات در زیست عفیفانه این است که خانواده ها برای تهیه لباس با این نوع زیست همواره دچار مشکل می‌شوند و فروشگاه‌های فعال در این حوزه کم است.
وی با بیان اینکه با احیاء کارگروه مد و لباس اقداماتی خوبی در حوزه زیست عفیفانه در حال انجام است، اضافه کرد: قرار شد تا با همکاری کارگروه مد و لباس نمایشگاهی بالغ بر 80 برند برتر در حوزه عفاف و حجاب و فعال درتولید لباس عفیفانه وارد استان گیلان شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در بهمن ماه امسال را از دیگر مصوبات کارگروه یاد شده عنوان کرد و ادامه داد: سه طرح پژوهشی نیز با این موضوع در دست انجام است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در موضوع عفاف و حجاب اضافه کرد: ابزار هنر بالاترین وسیله برای کمک دراین حوزه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بر اساس قانون عفاف و حجاب تصویب سال 1384 برای 25 دستگاه تکالیف قانونی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: وظایف همه دستگاه ها مشخص شده که باید بر اساس آن عمل شود.
وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با موضوع عفاف و ححاب در هفته دوم فروردین ماه امسال اظهار کرد: این جلسه مصوبات خوبی داشت، قرار شد تا دستگاه ها اقدامات انجام شده و پیش رو را به دبیرخانه شورا تحویل دهند تا به استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان ارائه شود.
ثقتی به فقر بصری در حوزه المان‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مصوبات اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال جاری این بود که از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بخش خصوصی برای این موضوع استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این جلسه با تشریح برنامه‌های این اداره کل در این زمینه عفاف و حجاب گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری و برگزاری جشنواره‌های متنوع از جمله این برنامه ها است.
ولی جهانی اظهار کرد: قرار است با برگزاری ۴۵ جشنواره در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و فرهنگ کشاورزی، بخشی از این ظرفیت را به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص دهیم ضمن اینکه در برگزاری جشنواره‌ها بر ضرورت الگوهای اسلامی در پوشش هنرمندان صنایع دستی تاکید شده‌است.
دکتر فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته رصد و پایش عفاف و حجاب از سال گذشته در این دانشگاه گفت: عملکرد خوب این کمیته در ایام اغتشاشات مهر و آبان سال گذشته بود به طوری که برنامه‌های این کمیته موجب شد تا تنها یک مورد هنجار شکنی در این زمینه در دانشگاه اتفاق بیفتد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.