کد خبر : 28314
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

فراخوان سومین جشنواره « آسیای ادبی 2024 » قزاقستان

فراخوان سومین جشنواره « آسیای ادبی 2024 » قزاقستان
نظرخواه:آثار به زبان‌های قزاقستانی،روسی،تاجیکی، فارسی،گیلگی و سایر زبان‌ها (طبق نظر هیئت داوران) در مسابقه پذیرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس هیات داوران سومین مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی 2024 در ایران از فراخوان سومین مسابقه بین المللی ادبی- جشنواره « آسیای ادبی 2024 » قزاقستان خبر داد.

حمید نظرخواه علیسرایی گفت: سومین مسابقه بین المللی ادبی جشنواره «آسیای ادبی 2024 » قزاقستان تقدیم به دانشمند و اندیشمند برجسته شرق «ابونصر محمدبن محمد فارابی» شده است که در سال 872 میلادی در شهر فاراب به دنیا آمد و در سال 2020، یکصد و پنجاهمین سالگرد این متفکر برجسته شرق در قزاقستان جشن گرفته شد.

نظرخواه در ادامه با اشاره به شرایط شرکت در مسابقه اظهار نمود:موضوع آثار باید با تاریخ،فرهنگ و رویدادهای مثبت زندگی محمد‌بن‌محمد فارابی، مردم قزاقستان و سایر کشورها مرتبط باشد.

وی با اشاره به اینکه آثار به زبان‌های قزاقستانی،روسی،تاجیکی، فارسی،گیلگی و سایر زبان‌ها (طبق نظر هیئت داوران) در مسابقه پذیرفته می‌شود،تصریح نمود: شرکت کنندگان آثار خود را با فرمت docx (Microsoft Word)، فونت Times New Roman، اندازه فونت 14 به مسابقه ارسال کنند.

نظرخواه همچنین با اشاره به بخش شعر این جشنواره بیان نمود: بیش از سه شعر یا 80 سطر در مجموع و نثر کوتاه حداکثر 2 اثر تا 10هزار کلمه (بدون فاصله) مدنظر است.

وی ادامه داد: درخواست‌های مسابقه به صورت الکترونیکی پذیرفته می‌شود و اعضای هیئت داوران آثار را بر اساس سیستم 10 امتیازی ارزیابی می‌کنند.

نظرخواه همچنین اضافه کرد: نویسندگان برای شرکت در مسابقه آثار خود را تا تاریخ 14 خرداد ۱۴۰۳ به ایمیل ( ioanna_1994_94@mail.ru ) ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه، تمامی آثار باید در یک فایل ارسال شوند که شامل نام و نام‌خانوادگی، کشور، عنوان، شماره تلفن و آدرس ایمیل نویسنده باشد، افزود: نویسنده ای که آثار خود را با نام مستعار به مسابقه ارسال کرده است باید نام کامل خود را نیز قید کند.

نظرخواه خاطرنشان کرد: آثار مسابقه توسط برگزارکنندگان مسابقه ثبت و با شماره ثبت و بدون ذکر نویسنده به هیئت داوران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: آثاری که سرقت ادبی،توهین آشکار و همچنین تحریک به دشمنی ملی و مغایر با قوانین جمهوری قزاقستان باشد،اجازه ورود به مسابقه را نخواهند داشت وفینال جشنواره ادبی با مراسم اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه در 6 جولای 2024 برگزار می‌شود.

وی افزود: نویسندگانی که آثارشان در فهرست برترین‌ها قرار گرفته و توسط هیئت داوران ذیصلاح تعیین شود، برنده محسوب می‌شوند و به برندگان دیپلم سطح I-II-III تعلق می‌گیرد.

نظرخواه همچنین از شاعران و نویسندگان زبان‌های فارسی و گیلکی خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به شماره 09057386698 پیام بفرستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.