کد خبر : 17190
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: پیش‌بینی برداشت هزار و۹۶۰ تن انار ترش و شیرین از باغات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: پیش‌بینی برداشت هزار و۹۶۰ تن انار ترش و شیرین از باغات
صالح محمدی:تغذیه میوه انار برای اختلالات معده، مشکلات قلبی، مراقبت از دندان‌ها، درمان آرتروز، جبران کم خونی و بهبود دیابت مفید است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جشن شکرانه برداشت انار در روستای تاریخی انبوه از توابع بخش عمارلو شهرستان رودبار گفت: در سطح ۹۵ هکتار از اراضی شهرستان رودبار انار باکیفیت تولید می‌شود، که در این میان از سطح ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی روستای انبوه در ۴۵ هکتار آن انار و در سایر اراضی گردو، فندق و زیتون تولید می‌شود.
دکترصالح محمدی از تولید حدود ۴ هزار تن انار ترش و شیرین در گیلان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود هزار و ۷۶۰ باغدار گیلانی امسال ۳ هزار و ۹۶۰ تن انار ترش و شیرین برداشت کنند که ارزش این مقدار انار به ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیشتر شهر‌های گیلان باغ انار دارد، گفت: شهرستان رودبار به دلیل شرایط آب و هوایی تنها تولید کننده انار شیرین با هزار و ۷۳۵ تن تولید در گیلان است.
محمدی با اشاره به فواید مصرف انار، بیان کرد: به گفته کارشناسان تغذیه میوه انار برای اختلالات معده، مشکلات قلبی، مراقبت از دندان‌ها، درمان آرتروز، جبران کم خونی و بهبود دیابت مفید است.
وی ادامه داد: در گیلان با انار غذا‌های متنوعی پخت می‌شود که از آن جمله می‌توان به مرغ شکم‌پر، آش انار، خورشت انار، انار بیج، مرغ ترش و کال کباب اشاره کرد.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.