کد خبر : 107
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

به ‌مناسبت دهه‌ کرامت؛برگزاری جشن قصه‌گویی توسط مراکز کانون انزلی

به ‌مناسبت دهه‌ کرامت؛برگزاری جشن قصه‌گویی توسط مراکز کانون انزلی

به گزارش پویشگران گیل: مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۱و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرانزلی، با برگزاری «جشن قصه‌گویی» از دهه کرامت استقبال‌ کردند. به ‌نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی با حضور جمعی از  مسئولان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، به ‌میزبانی مرکز شماره شماره یک کانون پرورش

به گزارش پویشگران گیل:
مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۱و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرانزلی، با برگزاری «جشن قصه‌گویی» از دهه کرامت استقبال‌ کردند.
به ‌نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی با حضور جمعی از  مسئولان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، به ‌میزبانی مرکز شماره شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی برگزار شد.
براساس این گزارش،آشناسازی هرچه بیش‌تر اعضا با سیره عملی حضرت‌معصومه(س) و هشتمین آفتاب آسمان امامت و ولایت، امام رضا (ع)  و بهره‌گیری از ابزار قصه‌گویی برای انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی به مخاطبان، از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه به ‌شمار می‌رفت.
شعبان‌ جعفری،عضو شورای اسلامی بندرانزلی نیز از حاضران در این ویژه‌برنامه بود و ضمن ابرازخرسندی از فرصت‌سازی کانون برای نسل کودک ونوجوان، از اهمیت و جایگاه قصه و قصه‌گویی در فرهنگ ایرانی‌ اسلامی کشور صحبت ‌نمود.
وی قصه‌گویی را مهم‌ترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی به جامعه، به ویژه نسل کودک و نوجوان دانست و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد زمینه‌های رشد و بالندگی آینده‌سازان قدردانی ‌کرد.
نقالی و هنرنمایی ۱۵ دختر کودک و نوجوان قصه‌گو با محوریت قصه‌های ایرانی‌اسلامی، فلوت‌نوازی اعضا و معرفی فعالیت‌های تابستانه کانون به حاضران، از جمله برنامه‌های جشن قصه‌گویی بود و درپایان از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، از قصه‌گویان این مراسم و برگزیدگان مهرواره‌های «از روز نو تا ماه نو» و  «ماه‌تی‌تی» کانون پرورش فکری با لوح و سپاس و هدایا تجلیل ‌شد.
شایان‌ ذکر است، در این مراسم افزون کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، رئیس و اعضای شورای اسلامی بندرانزلی،  و هم‌چنین، صغری قامتی‌مقدم و مریم ابراهیمی‌فر، کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.