کد خبر : 24192
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۳

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان:

امکان تقسیط و تخفیف حق بیمه برای کشاورزان

امکان تقسیط و تخفیف حق بیمه برای کشاورزان
عبدالهی فر: افزون بر ۱۴ هزار نفر در این استان در سال زراعی جدید (اول مهرتاکنون) با خرید بیمه‌نامه کشاورزی محصولات خود را بیمه نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

پیمان عبداللهی‌فر گفت: این تعداد کشاورز برای خرید بیمه‌نامه محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی، عوامل تولید شامل ساختمان گلخانه و نیز ماشین‌آلات کشاورزی خود بیمه‌نامه خریداری کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع خریداران بیمه محصولات کشاورزی تاکنون هشت هزار شالیکار اراضی زراعی خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی برده اند که بیشترین سهم از خریداران بیمه محصولات کشاورزی را شامل می‌شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: خرید بیمه برای همه محصولات زراعی اعم از گندم،جو و کلزا و باغی شامل؛کیوی، گوجه سبز، گردو، فندوق، پرتقال و زیتون تا پایان ماه جاری انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: خرید بیمه‌نامه برای سایر محصولات کشاورزی شامل؛ چای و برنج و در حوزه دامی نیز بدون وقفه همچنان ادامه دارد از اینرو از کشاورزان درخواست می‌شود این فرصت را از دست ندهند.

عبداللهی‌فر اضافه کرد: کشاورزان برای خرید بیمه‌نامه می‌توانند به شعب بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه کشاورزی و مراکز منتخب جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: امکان خرید بیمه‌نامه برای محصولات زراعی و باغی حتی به صورت مراجعه غیرحضوری فراهم شد بنابراین کشاورزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین بانک کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند اما برای سایر محصولات این امر حضوری انجام می‌شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان اظهار کرد: از سویی برای خرید بیمه‌نامه محصولات زراعی و باغی تمهیداتی چون امکان تقسیط و تخفیف حق بیمه برای کشاورزان در نظر گرفته شده‌است.

بر اساس آخرین آمار، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.