کد خبر : 18153
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان: رشد 5/2 درصدی بانوان گیلانی در بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان: رشد 5/2 درصدی بانوان گیلانی در بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار
مرتضوی:در سال 1401 حدود سه هزار نفر بیمه شده زنان خانه‌دار جدید به این گروه در استان پیوستند.

به گزارش پویشگران گیل:

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه 35 درصد از بیمه شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد استان را بیمه شدگان زنان خانه دار تشکیل میدهند،افزود:این تعداد معادل 41245 نفر از مجموع 117936 بیمه شده این بخش است.
وی با اشاره به استقبال خوب بانوان گیلانی از این پوشش بیمه ای، افزود:این مهم بیانگر فرهنگ بالا و درک عمیق جامعه از اهمیت ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای بانوان در خانواده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان این نکته که متاسفانه بسیاری از بانوان به صرف اینکه به عنوان فرد تبعی تحت پوشش بیمه درمانی همسر خود هستند از مزایای انعقاد قرارداد بمنزله یک بیمه شده اصلی و مزایای آن غافل می‌باشند، اظهار داشت:در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده اصلی سازمان باشند می‌توانند پس از احراز شرایط قانونی از حیث سن و سابقه هر دو مستمری بگیر شده و در واقع دو بازنشستگی دریافت نمایند.
کیوان مرتضوی همچنین اظهار داشت:در سال 1401 حدود سه هزار نفر بیمه شده زنان خانه‌دار جدید به این گروه در استان پیوستند که این تعداد با متوسط رشدی 33 درصدی در نیمه اول امسال به 2000 نفر رسیده است.
بانوان علاقمند و دختران بالای 18 سال میتوانند برای انعقاد قرارداد بیمه ای بدون نیاز به مراجعه ،از طریق منوی بیمه‌های خاص در قسمت بیمه شدگان سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir اقدام نمایند.

 

منبع: روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.