کد خبر : 3699
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۱

فعالیت ۳۴ صندوق اعتبارات خرد محلی ویژه زنان روستایی در رودبار

فعالیت ۳۴ صندوق اعتبارات خرد محلی ویژه زنان روستایی در رودبار
با آموزش نحوه تشکیل صندوق‌های خرد برای زنان روستایی، می‌توان اشتغال را گسترش داد.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست جهاد کشاورزی رودبار از فعالیت ۳۴ صندوق اعتبارات خرد محلی ویژه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این صندوق‌ها زمینه اشتغال پایدار در روستاها را فراهم می‌کنند.
حمید مهدوی با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال زنان روستایی، اظهار کرد: عدم دسترسی به منابع مالی اعتباری یکی از موانع مهم توسعه فعالیت‌های زنان روستایی است که کار را در این بخش سخت کرده است.
وی از تشکیل صندوق خرد برای استفاده آسان و سریع زنان روستایی و عشایری خبر داد و افزود: این صندوق بسترهای دریافت تسهیلات کم بهره را برای بانوان روستایی جهت گسترش اشتغال فراهم می‌کند
سرپرست جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه تسهیلات به بانوان شاغل روستایی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی و با اولویت فعالیت‌های گروهی پرداخت می‌شود، به تشریح چگونگی روند پرداخت تسهیلات در صندوق خرد بانوان پرداخت و اضافه کرد: بانوان روستایی و عشایری با سپرده گذاری سرمایه‌ای بسیار ناچیز و ضمانت زنجیره‌ای بین اعضای گروه، تسهیلات دریافت می‌کنند.
مهدوی، ایجاد صندوق خرد محلی را از مهمترین فعالیت‌های ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی در بخش زنان روستایی برشمرد و بیان کرد: این اقدام با هدف اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی و ایجاد درآمد پایدار انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های تولیدی زنان نقش مؤثری در بقا، افزایش درآمد، رفاه و آسایش خانوار روستایی دارد، افزود: بهبود وضعیت تغذیه، بهداشت، جلوگیری از مهاجرت بی رویه، افزایش سواد و ارتقای منزلت اجتماعی خانوار روستایی ازجمله نتایج اشتغال بانوان روستایی است که با آموزش نحوه تشکیل صندوق‌های خرد برای زنان روستایی، می‌توان امر را گسترش داد.
سرپرست جهاد کشاورزی رودبار از فعالیت ۳۴ صندوق اعتبارات خرد محلی ویژه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد، بیان کرد: این صندوق‌ها زمینه اشتعال پایدار در روستاها را فراهم می‌کنند.
مهدوی از معرفی ۲۵ صندوق خرد محلی جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید خبر داد و اضافه کرد: از تعداد ۲۵ صندوق خردمحلی، ۱۸ صندوق جهت دریافت تسهیلات اقدام کردند که در سال گذشته فقط ۱۶ صندوق موفق به دریافت تسهیلات از صندوق کار آفرینی امید شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.