کد خبر : 22568
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

رئیس شورای شهر رشت:

پیشنهاد کاهش هزینه کارشناسی بررسی حریق ساختمان‌های مسکونی

پیشنهاد کاهش هزینه کارشناسی بررسی حریق ساختمان‌های مسکونی
مخالفت رئیس و اعضای شورای شهر رشت با افزایش قیمت بلیط اتوبوس در سال جدید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

در برخی از مسیرهای درون شهری رشت به واسطه کمبود اتوبوس،شهروندان حدود یک ساعت در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند و اتوبوس‌ها مازاد ظرفیت شان مسافر سوار می‌کنند و با توجه به وضعیت فعلی و مشکلات معیشتی شهروندان با افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های درون شهری رشت در سال ۱۴۰۳ به مبلغ دو هزار تومان مخالف هستم.
محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در چهاردهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به بررسی تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت اظهار کرد: چند سال است که شهرهایی همچون اصفهان برای رفع مشکلات پارکینگ حوزه تجاری مواردی را در دست اجرا دارند و بالاخره پس از سال‌ها در دفترچه عوارض شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۳ نیز این مهم تعریف شده است.
وی با بیان اینکه انتظار می رود شهرداری به موضوعات و تبصره‌هایی که در رفع دغدغه شهروندان در حوزه ساخت و ساز تاثیر‌گذار است توجه بیشتری داشته باشد افزود: موضوعی که در دفترچه عوارض شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده، می‌توانست زودتر از این برای رفع مشکل پارکینگ ساختمان‌ها همچون سایر شهرهای بزرگ مدنظر قرار گیرد تا دغدغه شهروندان از این باره برطرف شود.
کارگرنیا با بیان اینکه قیمت پی املاک که توسط دارایی اعلام شد بار مالی فراوانی به سرمایه گذار و شهروندان تحمیل می‌کند،افزود: این مسئله از اختیارات شورا و شهرداری رشت خارج است و ما در تلاشیم تا با تبصره‌هایی از این اعمال فشار بکاهیم.
وی به بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ اشاره و گفت: در یکی از بندهای مربوط به این سازمان برای انجام کارشناسی پیرامون املاکی که دچار حریق شده اند ،افزایش هزینه های کارشناسی در نظر گرفته شده که نسبت به سال پیش با افزایش بها همراه است.
کارگرنیا با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم با این افراد حادثه دیده مساعدت بیشتری انجام شود،افزود: برای فردی که حادثه دیده و بر اثر یک حریق همه دارایی اش را از دست داده حتی پرداخت کمترین هزینه نیز فشار مالی محسوب می‌شود و پیشنهاد حذف افزایش هزینه بهای کارشناسی که در سال ۱۴۰۳ را دارم.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با انتقاد از پیشنهاد افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های درون شهری،افزود:قیمت پیشنهادی سازمان حمل و نقل در این موضوع برای سال ۱۴۰۳ مبلغ دو هزار تومان است و این اصلا پذیرفتنی نیست.
کارگرنیا با بیان اینکه اگر سازمان حمل و نقل با مشکل اعتباری مواجه است نباید از جیب شهروندان هزینه کند تصریح کرد: اگر این پیشنهاد بر اساس وضعیت حمل و نقل دیگر شهرها مطرح شده، در ابتدا باید ببینیم آیا خدمات اتوبوسرانی که در دیگر شهرهای کشور به شهروندان در حوزه اتوبوسرانی ارائه می شود در رشت نیز در آن حد از استاندارد ها است؟
وی با انتقاد از اینکه بعضی از اتوبوس‌های رشت در سرما بخاری ندارند و در گرما سیستم سرمایشی‌شان خراب است، افزود: در برخی از مسیرهای درون شهری رشت به واسطه کمبود اتوبوس ها، شهروندان حدود یک ساعت در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می مانند و اتوبوس‌ها مازاد ظرفیت شان مسافر سوار می کنند و به عنوان منتخبین مردم رشت تاکید دارم که نباید فشار مضاعف به جامعه هدف تحمیل شود و با افزایش قیمت بلیط اتوبوس به مبلغ دو هزار تومان در سال ۱۴۰۳ مخالف هستم.

منبع:روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.