کد خبر : 19764
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

بازکاشت درختان اجرای طرح عمرانی میثاق با دستور شهردار رشت

بازکاشت درختان اجرای طرح عمرانی میثاق با دستور شهردار رشت
علیرضا حسنی:افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شهری همراه با اجرای پروژه‌های عمرانی ، از ویژگی‌های طرح میثاق است.

مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز با اشاره به کاشت ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درختان بومی گیلان در مناطق شهری تا پایان سال جاری گفت: تعداد ۲۰۰ نهال از گونه‌های داغداغان، بلوط، انجیری و افرای شیردار در راستای اجرای طرح عمرانی میثاق با حضور مسئولان استانی و شهری در بوستان ملت کاشته شد.
علیرضا حسنی اجرای پروژه های عمرانی به منظور پاسخگویی به نیازهای شهری به ویژه ترافیک را امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: بازکاشت ۱۸ هزار و ۳۵۰ اصله درخت و پنج هزار گونه خاص درختی برای جایگزینی قطع درختان اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر رشت
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش سرانه و توسعه فضای سبز شهری رشت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور زیباسازی بصری ورودی شهر حدود ۴۰۰ اصله درختان چندساله انجیر و بومی گیلان در مسیر چهار کیلومتری میدان گیل تا باغ رضوان کاشته می‌شود.
مدیرعامل سیما ،منظر و فضای سبزشهری به همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به شهرداری اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری مساحت ۵۰ هکتار از پارک لاکان رشت با زیرسازی معابر، ایجاد روشنایی، احداث سرویس بهداشتی و آلاچیق مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
حسنی افزایش ۱۷ هزارمتر مربعی فضای سبز پارک جفرودی در منطقه سه شهری را از برنامه‌های شهرداری رشت خواند و بیان کرد: پیمانکار احداث پارک مذکور مشخص شده و عملیات اجرایی را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه احداث پارک ایثارگران به مساحت ۶ هزار مترمربع از جمله برنامه‌های شهرداری در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری است، اظهار نمود: فرآیند احداث پارک خیرین مسکن مهر رشت به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شده و تلاش می‌شود طی ماه‌های آینده به اتمام برسد.
حسنی، افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شهری همراه با اجرای پروژه‌های عمرانی را از ویژگی‌های طرح میثاق دانست و گفت: درختان گونه‌های بومی در محدوده اجرای پروژه‌های عمرانی پس از اتمام پروژه و تعریض خیابان‌ها کاشته می‌شوند.

 

منبع:مدیریت ارتباطات شهرداری رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.