کد خبر : 13576
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

معصومه نیک کار

ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای گیلان ۳۰ درصد کاهش یافت

ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای گیلان ۳۰ درصد کاهش یافت
حجم معاملات نیز طی آخرین ماه فصل بهار امسال به یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون و ۸۲۲ هزار سهم رسید که نسبت به اردیبهشت ماه کاهش ۳۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
ارزش سهام معامله شده طی خردادماه امسال در بورس منطقه‌ای گیلان به ۲۳ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه قبل خود ۳۰ درصد کاهش را تجربه کرد.
اردیبهشت ماه امسال میزان ۳۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال سهام در بازار بورس منطقه‌ای گیلان معامله شد.
همچنین حجم معاملات نیز طی آخرین ماه فصل بهار امسال به یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون و ۸۲۲ هزار سهم رسید که نسبت به اردیبهشت ماه کاهش ۳۳ درصدی را تجربه کرد.
فعالان بازار سرمایه گیلان طی ماه گذشته تمایل بیشتری به فروش سهام نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات ۱۲ هزار و ۲۴۷ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال سهم مربوط به فروش و بیش از ۱۰ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون ریال مربوط به خرید بود.
تعداد سهام معاملاتی نیز فاصله خرید و فروش را در بازار بورس گیلان نشان میدهد و در این مدت ۸۵۱ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۹۱۴ سهم خریداری و ۵۵۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۷۴ سهم فروخته شده است.
سرپرست تالار بورس منطقه‌ای گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با نگاهی به آمار خرداد ماه و مقایسه آن با آمار ماه قبل، شاهد عقب نشینی ۳۰ درصدی در میزان ارزش و تعداد سهام هستیم که بیشتر با نزدیکی به مجامع و تقسیم سود شرکت‌های بزرگ، سهامداران نسبت به فروش سهام خود محتاطانه عمل کرده‌اند.
حافظ محفوظی اظهار داشت: همچنین با توجه به چشم انداز اقتصاد جهانی که بیشتر اقتصاددانان آن را رکودی پیش‌بینی می کنند، گرایش سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا و بازار طلا و سکه نیز افزایش داشته که باعث خروج بخشی از سرمایه‌های عمومی حقیقی از بازار بوس اوراق بهادار شده‌است.
وی بیان داشت: صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا و صندوق با درآمد ثابت اعتماد آفرین خرداد ماه بیشترین ارزش معاملات را بورس منطقه‌ای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.
محفوظی، تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته را ۴۶ نفر عنوان کرده‌است.
تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد که در حال حاضر با ۴۶ کارگزار فعالیت می کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.