به گزارش پویشگران گیل: به نقل از از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر امین افقی معاون بندری وحوزه خزر سازمان با اعلام ورود و پهلوگیری 4 شناور جنرال کارگو و یک کشتی تانکر در این مجتمع بندری گفت: مجموعا ظرفیت 15 هزارتن کالا به صورت همزمان در پنج اسکله بندر کاسپین در حال تخلیه و بارگیری است. امین افقی افزود: با پهلوگیری ، تخلیه و بارگیری همزمان 5 شناور تجاری در اسکله های مجتمع بندری کاسپین، ظرفیت جدیدی جهت صادرات، ترانزیت و واردات کالای اساسی و نهادههای تولید کشور با استفاده از مزیت های قانونی مناطق آزاد و تکمیل زیرساختهای لجستیکی و بندری ایجاد شده است. دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی ادامه داد: یکی از برنامه ها و اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی ورود به بازارهای جدید و نیز جذب کالاهای متنوع بوده ،بر همین اساس 5 شناور پهلوگرفته شده ؛شامل تانکر حامل روغن خام خوراکی، کانتینرهای وارده از مسیر کریدور چین – قزاقستان – ایران (بندرکاسپین)،کالای ترانزیتی ، صادراتی و پهلوگیری آزمایشی یک شناور حامل کالای اساسی در اسکله جدید الاحداث است که با اقدامات انجام شده در حوزه توسعه بازار منطقه آزاد انزلی و با تکمیل زیرساختهای بندری آن به ظرفیتهای قبلی افزوده گردیده است. معاون امور بندری و حوزه خزر با اشاره به سرمایهگذاری گسترده بخش خصوصی در ساخت سیلوی غلات، مخازن فله مایع و انبارهای سرپوشیده و روباز و استفاده از تجهیزات استراتژیک بندری تصریح کرد: با توسعه زیرساختهای بندری در بنادر انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی در سالهای اخیر شاهد رشد شاخصهای بندری و دریایی و شکوفایی تجارت فرامرزی از طریق بنادر گیلان بوده ایم که این دو بندر با بهره مندی از مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد میتوانند نقش بسزایی در توسعه تجارت با اوراسیا و نیز فعالسازی کریدور شمال – جنوب و سایر کریدورهای تجاری عبوری با استفاده از حمل و نقل ترکیبی ایفا نمایند. دبیر میز تجارت با اوراسیا منطقه آزاد انزلی با بیان رشد 96 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته در بندر کاسپین، ابراز امیدواری کرد:با توسعه دیپلماسی اقتصادی و همگرایی منطقه ای و افزایش تعداد اسکلههای قابل بهره برداری مجتمع بندری کاسپین در سال جاری در کنار اتصال ریل سراسری به این بندر و بهره برداری از اسکله رو –رو در تابستان امسال شاهد استمرار رشد میزان تخلیه و بارگیری در این بندر خواهیم بود. عضو شورای لجستیک مناطق آزاد کشور با تشریح لزوم استفاده از ظرفیت های بنادر در توسعه اقتصاد دریا محور افزود: با توسعه لجستیک در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری میتوان از ظرفیت بنادر کشور در توسعه کریدورهای ترانزیتی ومبادلات تجاری و توسعه اقتصاد دریا محور بهره برد که این مهم نیازمند توسعه هم افزایی ، همکاری و همگرایی کلیه دستگاه های اجرایی در این راستا است و مناطق آزاد کشور با ظرفیتهای قانونی و مزیت های رقابتی می توانند نقش بسزایی در تحقق این مهم ایفا نمایند. امین افقی در پایان توسعه حمل و نقل کانتینری ،افزایش صادرات کالاهای تولیدی کشور و مناطق آزاد به کشورهای حوزه خزر و ترانزیت کالا از مسیرهای تجاری از طریق بنادر منطقه آزاد انزلی، افزایش خطوط کشتیرانی منظم به بنادر روسیه، قزاقستان و آذربایجان را از مهمترین برنامه های حوزه بندری منطقه آزاد انزلی در سال اعلام نمود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.