کد خبر : 16621
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:شورای معلمان بیش از پیش رسالت خود را در مدیریت بهینه مدارس ایفا کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:شورای معلمان بیش از پیش رسالت خود را در مدیریت بهینه مدارس ایفا کنند
محمدحسین رمضانی:برای بهره وری بیشتر نیروی انسانی، توانمندسازی همه جانبه معلمان، مدیران، خانواده ها و دانش آموزان برای ارتقای بیشتر آموزش و پرورش ضروری است.

به گزارش پویشگران گیل:
محمدحسین رمضانی در نشست هم اندیشی سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی گفت: اولیا و مدرسه دو بال تحول آفرین نظام تعلیم و تربیت هستند و باید برای تحول آفرینی مستمر، راهبرد جامع نگر داشته باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت دوره پیش دبستانی در آموختن مهارت‌های مختلف به نوآموزان گفت: سنگ بنای مهارت‌های گوش دادن ،نحوه نشستن در کلاس، سخن گفتن، رعایت آداب رفتاری در دوران پیش دبستانی نهاده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت آشنایی دانش آموزان در ساحت‌های مختلف اعتقادی، علمی، اقتصادی، فرهنگی افزود: منبع اصلی محتواهای آموزش و پرورش در نقشه سند تحول بنیادین تصریح شده است و ما برآنیم با تربیت دانش آموزان در ساحت‌های ۶ گانه، انسان مطلوب در تراز نظام اسلامی به جامعه تحویل دهیم.
رمضانی با تأکید بر پرهیز از کارهای نمایشی در آموزش و پرورش گفت: فعالی ها باید براساس مسأله محوری انجام شود تا با هم‌افزایی بیشتر شاهد رشد و توسعه همه جانبه در بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.
وی با اشاره به اهمیت کنش شورایی در آموزش و پرورش اظهار داشت:ضروری است شورای معلمان بیش از پیش رسالت خود را در مدیریت بهینه مدارس ایفا کنند و ما نباید در برابر ایده‌های منطقی مقاومت داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان برخی ویژگی‌های آموزش دوران کرونا خاطرنشان کرد: به رغم همه محدودیت‌ها، بهره گیری از فیلم‌های آموزشی و پیگیری فرآیند آموزشی در روزهای پنج شنبه طبق ضوابط اندیشیده شده از مواردی است که باید استمرار داشته باشد.
رمضانی در پایان بر توزیع مناسب نیروها با اولویت بومی‌گزینی، صدور متناسب لوح‌های تقدیر براساس شیوه نامه‌ها تأکید کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با برشمردن اجرای برخی از طرح‌های مهم حوزه متبوع خود اظهار داشت: طرح شهید همت با رویکرد یادگیری و یاد دهی در ۸ عنوان درسی برگزار شد که ۲۵ هزار کلیپ در این طرح توانمندسازی شرکت کردند و نتیجه آن کسب ۴ رتبه برتر کشوری توسط معلمان گیلانی بود.
زینب کریمی با اشاره به اجرای طرح های ابتکاری معاونت آموزش ابتدایی استان در یک سال اخیر اظهار داشت: طرح ابتکاری « گلستان خوانی » با شرکت دانش آموزان و همچنین طرح « تدبر قرآن در شهرهای صومعه سرا و لاهیجان با هدف آشنایی دانش آموزان با آثار ادبی شاخص کشورمان و همچنین فهم دقیق قرآن برگزار شده است.
وی با اشاره به توفیق آموزش و پرورش گیلان در هفته معلم امسال گفت: « زینب فتحی زاده » معلم دبستان روستایی منطقه سنگر توانست رتبه معلم نمونه کشوری را از آنِ خود کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.