کد خبر : 26614
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان:

بهره‌مندی ۷۸ روستای گیلان طی ۲ سال اخیر از نعمت گاز

بهره‌مندی ۷۸ روستای گیلان طی ۲ سال اخیر از نعمت گاز
جمال نیکویی:برای گازرسانی به این تعداد روستا و ایجاد زیرساختها، حدود ۴ هزار و ۴۸۶ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

عیسی جمال‌نیکویی گفت: این تعداد روستا در شهرستان‌های رودبار، لنگرود، شفت، رودسر، تالش، بندرآستارا و املش بوده‌اند که عملا ۶ هزار و ۱۹۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: بر این اساس از ۲ هزار و ۹۰۱ روستای موجود در گیلان، ۲ هزار و ۱۵۶ مورد معادل ۹۷.۴۴ درصد روستاهای استان از گاز طبیعی بهره مندند که با ایجاد ۳۶۸ هزار و ۵۴۹ انشعاب، تعداد مشترکین در روستاهای گیلان به ۴۸۸ هزار و ۷۶۵ نفر رسیده است.

جمال نیکویی اضافه کرد: برای گازرسانی به این تعداد روستا و ایجاد زیرساختها، حدود ۴ هزار و ۴۸۶ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال هزینه شده که البته برخی از این روستاها در مناطق سخت و صعب العبور کوهستانی قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اینک مراحل گازرسانی به ۱۲۹ روستا در گیلان در حال انجام است که با اتمام این پروژه‌ها، تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در گیلان به ۲ هزار و ۲۸۵ روستا افزایش خواهد یافت.

وی به وضعیت وجود گاز طبیعی در بخش شهری استان گیلان نیز اشاره و بیان کرد: همه شهرهای استان به جز شهرک تاریخی ماسوله(به دلیل وجود بافت تاریخی) از گاز طبیعی بهره نند شده اند که با این وجود ۹۹.۹۸ درصد مناطق شهری گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی افزود: بر این اساس ۴ هزار و ۶۹۴ کیلومتر گازرسانی شهری در گیلان انجام شده که با نصب ۲۷۷ هزار و ۹۰۲ انشعاب، تعداد مشترکین شهری در این استان به ۷۶۷ هزار و ۲۴۱ نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: همچنین طی ۲ سال اخیر ۴۱ هزار و ۸۶۳ انشعاب گاز در مناطق شهری و روستایی نصب شده و ۹۷۰ کیلومتر نیز شبکه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی در این مدت افزایش یافته است و بیش از ۱۲۹ هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان گاز در گیلان افزایش یافته است، ضمن اینکه ۶۲۵ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه گفت: با توجه به گازرسانی‌های انجام شده، تعداد مشترکین گاز در استان گیلان به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۶ مشترک رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۲۰ مشترک خانگی، ۱۰۴ هزار و ۱۱۸ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.