کد خبر : 22512
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

پیش‌بینی برداشت 220 هزارتن محصول مرکبات توسط کشاورزان

پیش‌بینی برداشت 220 هزارتن محصول مرکبات توسط کشاورزان
صالح محمدی: برداشت بیش از 90 درصد مرکبات از باغ‌های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت مرکبات از آذر ماه از 11 هزار و 276 هکتار از باغ‌های این استان خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر 190 هزار تن محصول مرکبات از باغ‌های استان گیلان برداشت شد و امسال با توجه به مدیریت صحیح باغ‌ها و پشتکار کشاورزان و سود اقتصادی حاصل از فروش مرکبات پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان 220 هزار تن محصول مرکبات برداشت کنند.
صالح محمدی افزود: 90 درصد مرکبات استان گیلان پرتقال از نوع ارقام محلی،خونی و تامسون، 5 درصد نارنگی و 5 درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.
محمدی با اشاره به رتبه پنجم استان در تولید مرکبات کشور یادآور شد: بیش از 26 هزار بهره‌بردار مرکبات در گیلان وجود داشته و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولید کننده مرکبات استان گیلان هستند.
وی اظهار کرد: امسال از مرکبات تولید شده استان برای ذخیره‌سازی میوه شب عید استفاده خواهیم کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان تصریح نمود: اوایل آذر ماه تا اواخر دی ماه زمان برداشت مرکبات در گیلان است که عمدتاً با برداشت نارنگی آغاز می‌شود.
محمدی به سطح زیر کشت نارنگی در گیلان اشاره کرد و گفت: 660 هکتار سطح زیر کشت نارنگی در گیلان وجود دارد و از این مقدار پیش‌بینی می‌شود 7 هزار و 800 تن محصول به ارزش اقتصادی 702 میلیارد ریال برداشت شود.
وی به برداشت نارنج نیز اشاره نمود و تاکید کرد: 610 هکتار باغ نارنج با پیش‌بینی تولید 7 هزار تن محصول به ارزش اقتصادی 350 میلیارد ریال در گیلان وجود دارد.
محمدی به آغاز برداشت مرکبات استان گیلان با برداشت محصول نارنگی و نارنج اشاره و گفت: 2 واحد فرآوری مرکبات با ظرفیت 58 هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.