کد خبر : 28253
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت:

بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تنها بیمارستان ملکی جنرال سازمان تامین اجتماعی در رشت است

بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تنها بیمارستان ملکی جنرال سازمان تامین اجتماعی در رشت است
دکتر پرویز گلچین سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در گزارشی از رشد عملکرد یکساله بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت در سال 1402 در مقایسه با سال 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دکتر گلچین سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به گزارش عملکرد درمانی این بیمارستان، از رشد  2/5 درصدی اعمال جراحی در سال 1402 در مقایسه با سال 1401 خبر داد و عنوان نمود: طی این مدت بیش از 7600 مورد جراحی ارتوپدی،ارولوژی،جراحی عمومی،جراحی مغز و اعصاب ،چشم ،زنان و زایمان و گوش و حلق و بینی در این مرکز انجام شده است که  اعمال جراحی گوش و حلق و بینی و سپس جراحی مغز و اعصاب بیشترین رشد را در مقایسه یا سایر اعمال جراحی داشتند. وی انجام اعمال زیبایی بینی در این مرکز را یکی از عوامل افزایش قابل توجه درتعداد  اعمال جراحی بزرگ برشمرد.
دکتر گلچین با اشاره به افزایش 8 درصدی تعداد بیماران سرپایی در سال 1402 نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت: متخصصین داخلی،قلب و عروق، فوق تخصصین گوارش و همچنین پزشکان عمومی بیشترین آمار مراجعین سرپایی را داشتند.
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت ضمن اعلام تعداد بستری شدگان سال 1402 در این مرکز به میزان 13هزار و377 نفر افزود:در طول سال گذشته به طور میانگین ماهانه تعداد هزارو 115 نفر در بخشهای مختلف این بیمارستان بستری شدند.
وی افزود: کلینیک تخصصی این بیمارستان دارای 16 تخصص شامل زنان و زایمان، کودکان،داخلی ،جراحی عمومی،بیماریهای عفونی،قلب و عروق،داخلی مغز و اعصاب، ارتوپدی،بیهوشی،ارولوژی ،چشم،گوش و حلق و بینی،جراحی مغز و اعصاب،فوق تخصص گوارش، فوق تخصص ریه و روانپزشک است که در دو شیفت صبح و عصر فعال می‌باشد و روزانه به صورت میانگین ١١٥٠ بیمار نوبت صبح و عصر برای دریافت خدمات به درمانگاه مراجعه می‌کنند.
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)رشت گفت: بار مراجعه در اکثر واحدهای پاراکلینیک روند رو به رشدی داشته و ضریب اشغال تخت بیمارستان نیز نسبت به سال گذشته با  افزایش روبرو بوده است.
وی افزود: در راستای خدمت‌رسانی به بیماران در سال 1402 ،تعداد 517هزار و 154 اقلام دارویی ،360هزارو 368 مورد آزمایش،10هزارو987 مورد پاتولوژی،24هزارو 295 مورد رادیوگرافی، 7967 مورد سی تی اسکن و 12365 مورد MRI ، 47085 مورد فیزیوتراپی 1697 مورد آندوسکوپی و 290مورد کولونوسکوپی برای بیماران سرپایی در این مرکز انجام شده است.

دکتر گلچنین همچنین گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت تنها بیمارستان ملکی جنرال سازمان تامین اجتماعی در شهر رشت می‌باشد که با دارا بودن 168 تخت فعال و داشتن بخشهای بستری  زنان و زایمان، داخلی،جراحی عمومی، ارولوژی، چشم،گوش و حلق و بینی،داخلی اعصاب، عفونی،ارتوپدی،کودکان،نوزادان بیمار و NICU، ICU، CCU، قلب و عروق،جراحی مغز و اعصاب، انکولوژی و بخشهای پاراکلینیک شامل داروخانه، آزمایشگاه،پاتولوژی،رادیولوژی،سونوگرافی،سی تی اسکن،  MIR فیزیوتراپی و تشخیص ویژه در جهت رضایتمندی بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.