کد خبر : 28185
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۲

متخصص ژنتیک:

میکروپلاستیک‌ها در بروز سرطان‌ها،سندروم‌های متابولیک اثر گذارند

میکروپلاستیک‌ها در بروز سرطان‌ها،سندروم‌های متابولیک اثر گذارند
دکتر کرمی: میکروپلاستیک‌ها تاثیر مستقیم بر تغییر هورمون و جنسیت جنین دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

علی کرمی، فوق تخصص مهندسی ژنتیک در خصوص تاثیرات میکروپلاستیک‌ها در سلامتی انسان،گفت :متاسفانه نتایج تحقیقات بیانگر وجود میکروپلاستیک‌ها در تمام بافت بدن انسانها از جمله خون،کبد، کلیه،ادرار،دستگاه گوارش و از همه دردناک تر در جنین است و علاوه بر تاثیر در اختلالات هورمونی وارد یک عرصه بسیار خطرناکی همچون تغییر جنسیت،نازایی و تغییر هورمون‌ها شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین میکروپلاستیک‌ها در بروز سرطان‌ها،سندروم‌های متابولیک و اختلال در حوزه میکروبیوم معده اثر گذارند که تاثیرات جبران ناپذیری بر دستگاه گوارش و اختلال درتمام نواحی بدن دارند.
کرمی گفت: به واسطه استفاده گسترده کشاورزان از پلاستیک این میکروپلاستیک‌ها به چرخه غذایی وارد شده و باید اقدامات موثری در این خصوص صورت گیرد که در صورت عدم به کارگیری اقدامات لازم نسل آینده با بحران‌های همچون نازایی و انواع سرطان‌ها روبه رو خواهند شد.
وی با اشاره به ظرفیت صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی گسترده، بیان نمود: رسانه‌ها به عنوان مرجع فرهنگسازی و اشاعه خبر توانایی اطلاع‌رسانی برای تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و همگام سازی مردم را جهت کاهش یا حذف پلاستیک را دارند.
وی با اشاره به اقدام مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و چند نهاد دولتی و اقتصادی دیگر در خصوص کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تصریح کرد: این حرکت خوب و تاثیرگذار است اما باید ادامه دار باشد و به لحاظ قانونی دارای پشتوانه باشد تا بتوان به هدف کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی نزدیک‌تر شد.

 

منبع:روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.