کد خبر : 10919
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

افزایش ۱۹۱ درصدی اشغال تخت های مراکز اقامتی ثابت گیلان در نوروز

افزایش ۱۹۱ درصدی اشغال تخت های مراکز اقامتی ثابت گیلان در نوروز
ورود بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار خودرو به استان گیلان از ابتدای مسافرت‌های نوروزی تاکنون

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ورود بیش از شش میلیون و ۳۴۴ هزار نفر مسافر به این استان، گفت: نوروز امسال میزان اشغال تخت های مراکز اقامتی ثابت ۱۹۱ درصد افزای یافته است.
ولی جهانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از شش میلیون و ۳۴۴ هزار مسافر از ابتدای مسافرت‌های نوروزی وارد استان گیلان شده‌اند، اظهار کرد: این تعداد مسافر از طریق حمل و نقل هوایی و زمینی وارد گیلان شده‌اند.
وی به رشد ۴۰ درصدی ورود مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به استان گیلان اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از دو میلیون و ۶۹۷ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان گیلان ثبت شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: با مقایسه آمارهای با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۷۶ درصدی در زمینه اقامت مسافر در استان گیلان هستیم.
وی با بیان اینکه با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار خودرو به استان گیلان از ابتدای مسافرت‌های نوروزی تاکنون، اضافه کرد: این تعداد ورود در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.
جهانی همچنین به تعداد بازدیدهای انجام شده از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند که رشد ۶۸ درصد داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت ۳۵۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان گیلان اقامت کرده‌اند، ادامه داد: در راستای نظارت و بازرسی از عملکرد تأسیسات گردشگری نیز تاکنون ۴۹۶ مورد بازدید انجام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تذکر به واحد و اخطار کتبی به ۱۹ واحد، افزود: میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۱۹۱ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.