کد خبر : 25907
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

استاندار گیلان در جریان بازدید از پره‌های صیادی:

امسال از صید بی رویه ماهیان در دریا جلوگیری شد

امسال از صید بی رویه ماهیان در دریا جلوگیری شد
عباسی:سال ۱۴۰۲ با حفظ و حراست از دریا، از صید بی‌رویه و قاچاق صید جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی در بازدید از پره‌های صیادی شهید انصاری و رامدشت شهرستان رودسر به خبرنگاران گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.
وی با یادآوری اینکه کشاورزی و صیادی از مشاغل اصلی مردم گیلان از گذشته تاکنون است، افزود: ماهیان ذخایر ارزشمندی هستند که باید برای آیندگان حفظ و حراست شوند.
وی تصریح کرد: اکنون چهار هزار صیاد در پره‌های صیادی استان فعالیت دارند که از این طریق امرار معاش می‌کنند و در کنار آن محصولات آبزی از جمله ماهیان سرد آبی و گرم آبی تولید می‌شود که حمایت لازم را از آنان خواهیم داشت.
عباسی اضافه کرد: صیادان شرکت تعاونی‌های صیادی پره در کنار صیادی در استخرهای خاکی ماهیان مولد را برای تخم‌ریزی نگهداری کرده و سپس بچه‌ ماهیان ۶ و هفت گرمی را با همکاری شیلات در دریا رهاسازی می‌کنند.
وی اظهار کرد: استان گیلان با افزایش تولیدات آبزیان و پرورش ماهیان استخوانی گام مهمی در استفاده از اقتصاد دریا برداشته است.
استاندار گیلان همچنین طی این بازدید در گفت و گو با شماری از پره داران و صیادان ضمن آرزوی ایامی پربرکت برای آنان و شنیدن موضوعات‌؛ دستورات لازم به متولیان امر را صادر کرد.
در این بازدید مدیرکل شیلات گیلان و فرماندار شهرستان رودسر دکتر عباسی را همراهی کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.