کد خبر : 14236
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

معصومه نیک‌کار

سرپرست بهزیستی گیلان: اعتیاد پشت در خانه ها در کمین است 

سرپرست بهزیستی گیلان: اعتیاد پشت در خانه ها در کمین است 
علت اول طلاق اعتیاد است و استان گیلان در رتبه پنجم قرار دارد برای حل معضل اعتیاد،باید همه دستگاهها با کارهای اصولی واستاندارد مشار کت کنندتا نتایج مطلوب حاصل شود.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست بهزیستی گیلان گفت: با اموزش وآگاه سازی و تقویت مهارت «نه گفتن» می توان از دام اعتیاد دوری کرد.
سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست اداره کل بهزیستی استان گیلان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (پنجم تیرماه) در گفت وگویی با خبر نگاران در رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر « پیشگیری مقدم بر در مان است» افزود: سازمان بهزیستی در بخش پیشگیری از اعتیاد با تعامل و هماهنگی با ۱۹ دستگاه اجرایی در سطح استان به جامعه هدف خدمت می کند.
سرپرست بهزیستی استان گیلان در مورد کار زار مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر از ۲ الی ۷ تیر ماه سالجاری در ۱۶ شهرستان کار زار مبارزه با مواد مخدر ، میز خدمت، جلسات آموزشی و… برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد باعث افزایش طلاق است ، گفت: علت اول طلاق اعتیاد است و استان گیلان در رتبه پنجم قرار دارد برای حل معضل اعتیاد،باید همه دستگاهها با کارهای اصولی واستاندارد مشار کت کنندتا نتایج مطلوب حاصل شود.
خدمت بین دانا با اشاره به دشواری درمان اعتیاد گفت: به هر دلیل وعلت اگر کسی یک سال و یک روز آلوده اعتیاد باشد،باید دوسال ودو روز زمان سپری شود تا آن بیمار بهبودی پیدا کند.
وی افزود: تعداد ۲۶ هزار نفر افراد درمان شده در بهزیستی گیلان ثبت شده است و تلاش برای درمان همچنان تداوم دارد.
مدیرکل بهزیستی گیلان اعتیاد را عامل اصلی بیماری روانی خواند وگفت: ۷۷۸ بیمار روانی در استان بستری هستند که به علت مصرف مواد مخدر دچار بیماری روانی شدند.
وی یاد آورشد: در بین استانهای کشور به لحاظ پیشگیری استان گیلان رتبه اول را به خود اختصاص داده است وبا ۱۲۸ گروه اجتماع محور با ۲۳۱ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد تلاش های در خور توجهی انجام شده است.
سرپرست بهزیستی استان گیلان در مورد اعطای تسهیلات به بهبود یافتگان گفت: در سال گذشته به ۵۴۰ نفر از بهبود یافتگان با سابقه یکسال پاکی و داشتن مدرک فنی وحرفه ای تسیهلات اشتغالزایی کم بهره به ازای هر نفر یک صد میلیون تومان با سود ۴% پرداخت شده است .
وی با با بیان اینکه مهار وکنترل وریشه کنی اعتیاد وظیفه همگانی است گفت : هم اکنون ۵۵ معتاد متجاهر تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و علاوه برآن ۴۸ مراکز ترک اعتیاد نیز در گیلان فعال هستند ولی در اجرای ابلاغیه رئیس جمهور برای صیانت از معتادان متجاهر ، خواستار همکاری و تعامل بیشتردستگاههای ذیربط هستیم.
گفتنی است خبرنگاران حاضر در این گفت وگو از نمایشگاه دایمی پیشگیری از اعتیادنیز بازدید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.