کد خبر : 8235
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

اجرای همزمان ۱۶ پروژه در حوزه برق در گیلان | استفاده از تکنولوژی و فناوری GIS در پست غرب رشت

اجرای همزمان ۱۶ پروژه در حوزه برق در گیلان | استفاده از تکنولوژی و فناوری GIS در پست غرب رشت
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و مدیر کل بازرسی استان گیلان از مراحل اجرای پروژه خط چهارمداره رشت – انزلی – پره سر و پست غرب رشت بازدید کردند.

به گزارش پویشگران گیل: بهمن داراب‌زاده در این بازدید گفت: اجرای همزمان ۱۶ پروژه در بخش خط و پست در صنعت برق گیلان بی‌سابقه است. با توجه به اینکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان، چهارمین شبکه پربار کشور را دارد، بسیار حیاتی و ضروری است که این پروژه‌ها در اسرع وقت اجرا و در مدار قرار گیرند.
وی افزود: میزان استاندارد بارگیری از پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع نیروی برق گیلان حدود ۷۰ درصد می‌باشد. این در حالی است که میزان بارگیری در برخی از پست‌های شرکت، حدود ۱۰۰ درصد و حتی بیشتر است که این امر علاوه بر کاهش عمر مفید تجهیزات، می‌تواند چالشی برای پایداری شبکه برق استان فراهم نماید.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در خصوص پروژه پست غرب رشت گفت: این پروژه از نظر ظرفیت‌سازی و میزان سرمایه‌گذاری از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های شرکت می‌باشد. پروژه ملی و زیربنایی پست ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت، پروژه‌ای با تکنولوژی و فناوری روز و بسیار پیشرفته می‌باشد.
وی افزود: به علت استفاده از تکنولوژی و فناوری GIS در این پست، مقدار زمین مورد نیاز پروژه از حدود ۴۰ هزار متر مربع به یک سوم کاهش یافت که این موضوع با توجه به اهمیت بالای زمین در استان و گران بودن آن بسیار حایز اهمیت است.
داراب زاده گفت: خوشبختانه این پروژه تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فقط مرحله نصب و راه اندازی آن باقیمانده و پیش بینی می‌شود این پروژه در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیرعامل برق گیلان با اشاره به قطعی خطوط انتقال ناشی از برخورد درختان به سیم‌های خطوط گفت: اینگونه مشکلات هم ممکن است منجر به آتش‌سوزی مناطق جنگلی شود و هم باعث می‌شود تا در مدیریت شبکه برق با مشکلات اساسی و بحرانی روبه رو شویم.
وی افزود: اداره کل منابع طبیعی استان گیلان علیرغم همکاری خوب و مناسبی که دارد لیکن بدلیل محدودیت صدور مجوز درخت زنی در استان و لزوم کسب مجوز از استان مازندران با فرایندی طولانی رو‌به‌رو هستیم که از مشکلات اساسی این بخش می‌باشد.
داراب زاده افزود: انتظار می‌رود مجوز شاخه زنی با پرو سه‌ای کوتاهتر به استان گیلان داده شود یا حداقل در سقف مجوز تجدید نظر شود و این میزان افزایش پیدا کند تا بتوانیم در اسرع وقت حریم خطوط انتقال نیروی برق را پاکسازی کنیم.
سجاد ده‌ده جانی مدیرکل بازرسی استان گیلان درجریان این بازدید گفت:از تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان که با جان و دل و عشق و علاقه در اجرای پروژه‌ها تلاش و فعالیت می‌کنند نهایت قدردانی را دارم.
وی از آمادگی سازمان بازرسی استان در جهت کمک برای پیشبرد پروژه‌های استان و کارهای بزرگی که در حال انجام است گفت و افزود: چنانچه در اجرای پروژه‌ها با مشکل و یا موانع اجرایی برخورد کردید با مشخص کردن ضروریات و اهمیت پروژه و ارائه طرح کارشناسی پروژه به سازمان اقدام لازم را انجام دهید و این سازمان نیز با رعایت موارد قانونی، مساعدت و همراهی لازم در اجرای پروژه‌ها را خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.