کد خبر : 17779
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت:مردم هرچه در مذمت کاستی‌ها بگویند حق دارند

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت:مردم هرچه در مذمت کاستی‌ها بگویند حق دارند
دکتر رضویان:گردشگری است که می‌تواند اقتصاد خرد شهروند عزیزمان را رونق بخشیده و وضعیت معیشت را بهبود بخشد.

به گزارش پویشگران گیل:
سیدحسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت گفت: از آغاز شروع به کار کمیسیون توسعه پایدار برای آغاز راهی که به توسعه ای پایدار بیانجامد بر دو محور آموزش و توسعه گردشگری برمبنای سه مفهوم فرهنگ، انسان و اقتصاد تاکید داشته ام. متاسفانه علی رغم اینکه رشت بنابر اعلام مرکز آمار ایران جزو بیست شهرستان پربازدید کشور قرار دارد اما بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از شصت درصد گردشگرانی که به آن وارد شده اند اقامت چند روزه نداشته و  فقط از آن گذر کرده اند. اطلاق شهر گذرگاهی به رشت نه در شان این شهر است و نه در شان مردمان فرهیخته آن و در این باره از تاثیر ادارات متولی توسعه زیرساخت‌ها و نیز سازمان‌های متولی امر فرهنگ، نهاد مدیریت شهر و  اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که در ساخت تصویر نامتجانس این شهر با هویتش نقش داشته اند، نمی‌توان چشم پوشی کرد.
رضویان با اشاره به موقعیت  ویژه پیاده راه فرهنگی گفت: میدان مرکزی شهر یا همان میدان شهدای ذهاب که در سالیان اخیر پیاده راه فرهنگی خطاب می‌شود از ظرفیت‌های کم نظیری برای جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است اما شوربختانه آنچنان که باید و شاید از آن بهره گرفته نمی‌شود و به برگزاری چند مراسم ملی و مذهبی یا برپایی نمایشگاه‌هایی با طراحی بی‌روح و زُمخت محدود شده است، مسئول زینت بخشیدن آن با رویدادهای فرهنگی متنوع و مداوم که با وسعت نظر، آحاد جامعه را در بر بگیرد کیست؟ چرا با تساهل و تسامح پرداخت شرافتمندانه به امر هنر، فرهنگ فولکلور، رویدادهای تاریخی و ایثارگری مردم در جنگ هشت ساله که جوانان رشت تقدیم دفاع از میهن و اعتقادات شدند مسکوت و متوقف مانده؟ این پرسش ها نه از آن روست که پاسخ ها را نمی‌دانیم بلکه از این جهت است که اهمیت وظایف را به متولیان  متذکر شویم.
سیدحسین رضویان ادامه داد: بارها عنوان کرده ام که عزمی جدی می‌بایست به کار بسته شود و در سه ضلع  منتهی از خیابان‌های شریعتی،امام خمینی(ره) و سعدی جداره بیرونی ساختمان‌های قدیمی مرمت و نوسازی و منظر شهری در این محدوده ترمیم گردد و در زیبایی چیزی شود شبیه پیاده راههای معروف در دانمارک، اسلواکی و اسکاتلند،اینها جاذبه هایی است که می‌تواند برای رشت ارزش افزوده ایجاد کند و در حقیقت گردشگری است که می‌تواند اقتصاد خرد شهروند عزیزمان را رونق بخشیده و وضعیت معیشت را بهبود بخشد.
وی افزود: چرا باید اجازه دهیم دیدگاه‌های کوچک و بسته ما را احاطه کرده و رشت را شبیه زیباترین نقاط اروپا ترسیم نکنیم؟ هرچند به گوینده این پاسخ رندانه را نیز می‌توان داد که این سخنان دور از واقعیت است چون شهر سالهاست با موضوعات روزمره اش دست به گریبان است و نتیجه  شایسته ای نیز دریافت نمی‌کند.
عضو شورای شهر گفت:امروز هرچه مردم در مذمت کاستی ها بگویند حق  دارند چون ما مردم را به شکلی واقعی در تصمیمات خود نمی بینیم باید باور کنیم که وظیفه داریم  ذیل قانون اساسی کشور نظرات و خواسته های ایشان را برآورده کرده و در آن راه بکوشیم که البته امروز پرداخت به این مسئله جای کار بسیار دارد.
وی افزود:مردم از ما شهری آبرومند می‌خواهند،شهری خوش رنگ، شهری سبز، شهری که کرامت انسانی در آن والا باشد اما با جود تذکرات متعدد کسی به دنبال نوسازی شهر و بالابردن کیفیت زندگی نیست و در حقیقت پرداخت مهندسی به مسائل انسانی شهروند را دچار سرخوردگی کرده است.

 

منبع:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.