کد خبر : 28302
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

استاندار گیلان:

ضرورت ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شفت

ضرورت ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شفت
عباسی:دهیاری نسبت به تأمین منابع مالی پرسنل آن اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی در جلسه ستاد بحران گیلان با موضوع آتش سوزی روستای امام زاده ابراهیم شفت با ابراز تأسف از این حادثه گفت: نباید اجازه دهیم واقعه آتش سوزی که طی سال‌های گذشته تاکنون اتفاق افتاده تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه نقشه و پلاک بندی بلوک‌های آسیب دیده در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت سریعاً انجام شود،افزود: دستگاه‌های متولی و مسؤولان اجرایی با محوریت فرمانداری در محل حادثه برای این کار حضور فعال داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید فاصله بین بلوک رعایت شده و اولویت با خانواده‌های کم‌برخوردار باشد،ادامه داد:اسکان و تغذیه خانوارهای آسیب دیده در دستور کار باشد و در صورت لزوم،خانه‌ای به صورت موقت اجاره کنند.

وی با اشاره به اینکه در روستاها متولی ساخت و سازها بنیاد مسکن است و مجوز برای صدور پروانه انجام شود،گفت: همچنین محیط زیست، منابع طبیعی و آب و فاضلاب تعامل مناسبی را با افراد بومی خسارت دیده به منظور تسهیل در ارائه خدمات داشته باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه فرمانداری فضاهای مناسب برای اسکان را تعیین و بدون اجازه فرمانداری هیچ گونه چادری نصب نشود،افزود: برآورد خسارت وارده به ساکنان بومی و مستأجران انجام شود و طبق اولویت از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برخوردار شوند.

وی گفت: وی عنوان نمود: در این راستا خسارت دیدگان تحت پوشش (مددجویان)کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی نیز پایش شوند و تجهیزات مورد نیاز آنها توسط این سازمان‌های حمایتی سریع تهیه و تأمین شود.

عباسی از نیروی انتظامی خواست تا با برقراری امنیت در محل حادثه اجازه ایجاد مزاحمت را از سودجویان سلب کند و گفت: ایستگاهی برای آتش نشانی در این روستا ایجاد شود و دهیاری نسبت به تأمین مالی پرسنل آن اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: آواربرداری باید سریع‌تر انجام شود و این روستا بازسازی و متناسب با شرایط مجوزهای ساخت صادر شود و افرادی که شغل و درآمد ثابت آنها از مغازه‌هایی بوده که در آتش به طور کامل سوخته است از سایرین تفکیک شوند و با ایجاد بازارچه موقت برای آنها امکان داد و ستد فراهم شود.

عباسی با بیان اینکه از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای ساخت برخی از واحدها استفاده می‌کنیم، بیان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کنند تا حق مردم اعمال شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.