کد خبر : 20124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۱۵

آغاز طرح زمستانی پلیس

خدمت رسانی ۵۸ تیم گشت در قالب ۳۴۴ نفر نیروی پلیس

خدمت رسانی ۵۸ تیم گشت در قالب ۳۴۴ نفر نیروی پلیس
در طرح زمستانی سال قبل ۲۴۲۰ فقره تصادف جاده‌ای رخ داده است که ۸۴۹ فقره تصادف جرحی تعداد ۹۷۶ نفر مجروح و تعداد ۹۲ نفر جان باخته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

سردار عزیزاله ملکی در رزمایش طرح ترافیکی، انتظامی زمستان ۱۴۰۲ که در ستاد انتظامی استان و با حضور دستگاه‌های امدادرسان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح با هدف تسهیل در عبور و مرور وسائل نقلیه، کنترل ایمنی معابر در زمان تغییرات جوی، مدیریت ترافیک در زمان وقوع بحران و جلوگیری از انسداد معابر، مدیریت ترافیک و واپایش تخلفات رانندگی با هدف کاهش جان باختگان ترافیکی، هم افزایی منابع انسانی و تجهیزاتی درون و برون سازمانی برای افزایش توان عملیاتی پلیس، تعامل و هماهنگی با استان‌های مجاور برای اعمال مدیریت واحد در مواقع اضطراری و شرایط ویژه جوی اجرا می‌شود.
فرمانده انتظامی استان  گیلان با بیان اینکه پلیس و دیگر نیروهای خدمات رسان در طول سال ماموریت های فراوانی را به انجام می رسانند، تصریح کرد: این طرح نیز با مشارکت استانداری، فرماندهی انتظامی استان، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.
سردار ملکی با بیان اینکه نیروهای خستگی ناپذیر و مجاهد از ۲۰ آذر آماده اجرای ماموریتی دیگر در راستای حفظ سلامتی شهروندان، امدادرسانی به مردم کشور و استان هستند اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس از۲۰ آذر شروع و تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در طرح زمستانی امسال ۵۸ تیم گشت در قالب ۳۴۴ نفر نیروی پلیس به مردم خدمت رسانی خواهند نمود، خاطرنشان کرد: گروه‌های امدادی با هزار و۷۴۰ نفر و ۱۵۷ ایستگاه ثابت و ۱۲۰ ایستگاه سیار همراه با ۸۴۲ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده های استان به صورت شبانه روزی در ۴ گردنه برف‌گیر اصلی (حیران-زندانه-الماس-آب‌نام) و در محورهای جلگه ای نیز به صورت ویژه حضور خواهند داشت.
وی همچنین با اشاره به ورود بیش از ۳ میلیون ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در طرح زمستانی سال ۱۴۰۱ که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است، یادآوری کرد: در طرح زمستانی سال قبل ۲۴۲۰ فقره تصادف جاده‌ای رخ داده است که ۸۴۹ فقره تصادف جرحی تعداد ۹۷۶ نفر مجروح و تعداد ۹۲ نفر جان باخته اند.
سردار ملکی در پایان با بیان اینکه از دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری، هلال احمر، اورژانس، راهداری و … انتظار می رود امسال نیز مانند سال های گذشته در کنار پلیس برای اجرای هرچه بهتر طرح زمستانی حضور داشته باشند، گفت: از عموم شهروندان نیز تقاضا می‌شود به توصیه های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مسئول عمل کرده و حتما قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند تا انشالله زمستان بدون حادثه‌ای را پشت سر بگذاریم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.