کد خبر : 6319
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

دبیرکنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی: اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی نهم آذرماه برگزار می‌شود

دبیرکنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی: اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی نهم آذرماه برگزار می‌شود
ابزار هنر ، رسانه و فرهنگ ماناترین و نافذترین ابزار برای معرفی و شناساندن شخصیت میرزا است ودر همین ارتباط در کمیته هنری افزون بر ۳۰ اثر و در کمیته فضای مجازی نیز ۱۲ اثر تولید شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیرکنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی گفت: اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی روز پنجشنبه نهم آذر ماه در تالار مرکزی رشت بر گزار می‌شود.
دبیرکنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در نشست خبری با خبرنگاران،درمحل « خانه تاریخی میرزا »واقع در استادسرا رشت با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این کنگره،افزود: ۱۱ آذرماه سال گذشته دستور برگزاری کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و درگام نخست آیت الله فلاحتی به عنوان رییس شورای سیاستگذاری ، عباسی استاندار گیلان به عنوان ریاست کنگره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دبیر کنگره انتخاب و معرفی شدند.
– -کمیته های یازده گانه
وی اضافه کرد: کار های اجرایی با تشکیل کمیته‌های یازده گانه شامل کمیته تدارکات و پشتیبانی ، کمیته نمایشگاهی ،کمیته طلاب و روحانیون ، کمیته تشکل های مردمی،کمیته تولیدات فضای مجازی، کمیته هنری ، کمیته فضا سازی و ساخت تندیس و المان ها ، کمیته تبلیغات و رسانه ، کمیته علمی و … آغاز شد.
– شخصیت ملی و جهانی
دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی گفت:میرزا کوچک جنگلی یک شخصیت ملی و جهانی است و موید این گفتار پیوستن آزادی خواهان و مبارزان۱۲ کشور به مبارزات میرزا است.
– برگزاری اجلاسیه های مهم
وی افزود: میرزا کوچک جنگلی نباید در اطلس واقلیم جغرافیایی گیلان محفوظ نگهداشته شود لذا برای معرفی این شخصیت جهانی،برگزاری سه اجلاسیه در دستور کار قرار گرفت که اجلاسیه برج میلاد در تهران و اجلاسیه قم برگزارشد و اجلاسیه سوم در عراق برگزار نشد ولی شخصیت معروف« هاشم الحیدری »در اجلاسیه ایران حضور یافت ومطالب مبسوطی در پیرامون ویزگیهای میرزا ایراد کرد.
– مجموعه ای از اقدامات
دبیر کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در بخشی دیگر از سخنان خود با برشمردن مجموعه ای از اقدامات با رویکرد فرهنگی و هنری در برگزاری این کنگره گفت:ابزار هنر، رسانه و فرهنگ ماناترین و نافذترین ابزار برای معرفی و شناساندن شخصیت میرزا است ودر همین ارتباط در کمیته هنری افزون بر ۳۰ اثر و در کمیته فضای مجازی نیز ۱۲ اثر تولید شده است.
وی افزود : همچنین ۳۰ اثر خوشنویسی، هفت فیلم کوتاه درباره نهضت جنگل و ۳۰۰ نشان واره میرزا ، ۷۰۰ اثر در حوزه شعر نیز به دبیرخانه کنگره ارسال شده است ودر حوزه تالیفات هم ، ۴۰ عنوان تالیف در خصوص شناخت میرزا خواهیم داشت..
-رونمایی تندیس وتمبر
وی اضافه کرد:رونمایی تندیس میرزا کوچک جنگلی که توسط شهرداری رشت ، رونمایی تمبر میرزا ،تاتر خیابانی، برگزاری ۱۷ پاسداشت شهرستانی شخصیت میرزا در ۱۷ شهرستان استان از برنامه های این کنگره است که این پاسداشت در شهرستان های شفت و رضوانشهربا استقبال بسیار خوب مردم برگزارشد و در بقیه شهرستانها نیز در بازه زمانی تعیین شده برگزار خواهد شد.
-راه اندازی سالن آمفی تاتر سردار جنگل
رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخشی دیگر ازراه اندازی سالن آمفی تاتر سردار جنگل واقع در امین الضرب رشت خبر داد وگفت: این مجموعه فرهنگی که تعطیل شده بودبا مساعت وزارتخانه مرمت وبازسازی شدو بحول وقوه الهی روز پنج شنبه ۱۰ آذر ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان وجمعی از دیگر مسئولان افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.